Avatar uživatele
Michal Kole

Když inspekce zakáže něco prodávat, jak se to naráz dozví všechny obchody?

To do každého volají nebo pošlou email/fax? Kde je jistota, že si to přečtou hned a že hned půjde někdo zboží odstranit z regálu.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kric.ouwner, fablen, briketka10 před 4381 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kric.ouwner

Prodejce musí sledovat seznam zboží které prodává , který je např. na COI.cz , jak se říká , " neznalost zákonů neomlouvá " :) …
Doplňuji:
Mapel : to je hloupost jednou je to tvoje zboží tak za něj zodpovídáš , když vezmu příklad úplně obyčejný a v dnešní době celkem častý , " někdo koupí např. plata jogurtů v makru a pak to prodává ve svém obchodě , a pak COI-ka tento produkt zakáže distribuovat , tak myslíš že společnost makro bude kontrolovat paragon po paragonu a přes nějákou Detektivní Agentůru vyhledávat ty co to koupili :) , a tak je to ze vším , jiné je to když kupuješ u výrobce nebo prvotního distributora v té dané zemi , to by tě pravděpodobně informoval ale jinak určitě né , je to tvoje povinnost si hlídat své zboží 😉…

Upravil/a: Kric.ouwner

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mapel

O povinnosti sledovat web jsem nikde neslyšel a neznám zákon který to nařizuje. Pokud ČOI zakáže prodej některého výrobku, tak nařídí výrobci nebo dovozci stáhnout zboží. Ten na nákladě daňových dokladů vyzve odběratele k vrácení zboží. Takže se to dozví pouze ti co zboží prodávají. Každý distributor má přehled kdo je z odběratelů koncový spotřebitel – montážník, nebo další prodejce.
Doplňuji:
Kric.ouwner
Pleteš si pojmy a dojmy. Pokud ĆOI zakáže prodej jogurtu ve tvé prodejně, tak jsi udělal nějakou chybu a ne výrobce, pak tobě zakáže prodávat.

Otázka však zněla: Když inspekce zakáže něco prodávat (předpokládám celostátně výrobek – tak jsem to pochopil)
Výrobek vykazuje závadu od výrobce nebo dovozce. V tomto případě se jedná o výrobní závadu a výrobce-dovozce je povinen tento výrobek stáhnout z distribuce. Toto opravdu platí a distribuci nekontroluješ podle paragonů (Makro na paragony neprodává, ale na doklady s adresou odběratele), ale v současné době podle počítače. Pokud mi prodejce oznámí, že výrobek je nějakým způsobem vadný (nemusí být nebezpečný), tak si z počítače vyjedu přehled odběratelů a ty kontaktuji a vše stahuji z distribuce. Toto je praxe renomovaných firem. Vím, že některé firmy to nedělají, ale to je jejich špatná vizitka. Jelikož u renomované firmy pracuji a mimo jiné dělám reklamačního technika už 28 let, tak mluvím z pohledu zákona i praxe.

Otázka je, že některé firmy toto prostě neřeší. S jedním dovozcem totiž 5 měsíců řeším jejich nekvalitní výrobu a samozřejmě odběratelům jejich výrobky nedoporučuji.

Upravil/a: Mapel

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání