Avatar uživatele
Odpovedi18

Je povinnost vrátit peníze za úspěšnou reklamaci?

Na botách se mi ve stejném místě rozlepuje podrážka, jak na jedné botě, tak i na druhé. Když jsem tam šel vyměnit boty poprvé (špatná velikost) tak mi řekli, že peníze nevrací. Pokud bych tam šel reklamovat boty se kterými si myslím, že uspěju s reklamací, mohu žádat o vrácení peněz? Kamarádka, která pracuje v obchodě říkala, že mám právo na vrácení peněz a že to je jejich způsob jak nepřijít o peníze, že to tak samy dělají (nabídnou ty totožné nebo si vybrat jiné boty, které jsou dostupné na prodejně)

Zajímavá 0 před 1761 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Když se objeví třikrát stejná závada, je možné žádat peníze. S velikostí bot to nemá nic společného.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

je na odborníkovi, aby posoudil, zdali jde obuv opravit, nebo odstoupit od smlouvy a vrátit peníze. Bez podrobností nelze lépe odpovědět.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Jednotlivé případy je nutné odlišit. V kamenné prodejně nemusí obchodník zboží ani vyměnit, natož vrátit peníze. Jiná situace je u reklamace. Při ní se postupuje dle NOZ § 2161 a násl. Je tam jasně popsáno, v kterých případech lze a v kterých nelze odstoupit od smlouvy. Nemá smysl opisovat. Doporučuju přečíst. Se snahou nepřijít o peníze to nesouvisí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Myslím, že do reklamačního protokolu lze uvést že preferujete vrácení peněz, ale obchodník na to musí přistoupit až při splnění určitých podmínek (opakovaná vada,…). Jinak je to na něm, ale preferované jsou oprava či výměna věci.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek