Avatar uživatele
plavala

Je možné odůvodnění reklamace zboží, když je na balení uvedena větší váha, než ve skutečnosti uvnitř je?

Koupil jsem si Ramu Olivio 400g, doma jsem po otevření nabral podezření, že nemůže být 400g, na elektronické váze jsem i s krabičkou naměřil 368g, čili bez ní bych to odhadl tak na 350, možná 355g samotného margarínu. V létě jsem si uvědomil jak moc výrobci a obchodní řetězce s prominutím se*ou na hlavu spotřebitelům a od té doby si to velmi nerad nechávám líbit, chtěl bych ale jít dále – domáhat se toho, co bych skutečně měl v balení mít. Také nemohu na pokladně místo 400Kč zaplatit např. 360Kč… Je možné požadovat vrácení peněz/výměnu zboží? Jak velká je možná odchylka váhy výrobku aby výrobce neporušil zákon? Mám dojem, že ± 5%, nepletu se?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Drap, Lucijej před 3826 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Pokud máš jistotu, že ti váha váží dobře. Reklamuj a vyhraješ.
Doplňuji:
http://www.un­mz.cz/sborniky_th/sb2009­/HBZ_DEF.pdf

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ahold

Za váhu výrobku zodpovídá výrobce, nikoli prodejce.
Souhlasím s tebou, že si to člověk nemá nechat líbit. Jednou jsme převažovali v prodejně mouku, cukr, sůl, strouhanku atd. A co myslíš? Ani jedna váha neodpovídala deklarované.
Oni (výrobci) počítají s tím, že si nikdo nebude zboží převažovat a když ano, tak mu nebude stát za to vracet se do obchodu a reklamovat.
Ani si neumím představit jaký další zisk má výrobce v ohromném množství výrobků.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zzzzz

Já bych ji poslala inspektorovi do Novy, ať má výrobce pořádnou ostudu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
arygnoc

možné to je.

ale je to boj s veternými mlynmi.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Dobrý den, jestliže vám po zabalení zboží v objednávce něco chybí, tak je to samozřejmě argument, který vám hraje do karet. Pokud tomu tak není, tak nevidím důvod, proč něco reklamovat. Jestliže tam dali dárek, který se pak „ztratil“, tak na něj stejně nárok nemáte, protože to je dobrovolný akt toho internetového obchodu.

Nový příspěvek