Avatar uživatele
Dom Tailor

Jak můžu vytvořit seriózní počítačovou hru pro konzoli PlayStation3?

Vážení čtenáři odpovědí.

Již více jak deset (10) let usilovně pracuji na konceptu počítačové hry (typ RPG, žánr mix Fantasy a Sci-Fi, ve volném čase bez nároku na honorář), chtěl bych jí vytvořit seriózně / reálně (a myslím to opravdu smrtelně vážně), ale:

Nejsem programátor ani grafik, vlastně mám jenom nápady (jsem kreativní až hanba a moje představivost nemá hranic, někdy bych řekl že to je snad za trest), které neumím a nemám jak prezentovat (sice mám neskutečné množství textů a tabulek, ale stejně…), také nevím jak můj projekt ochránit proti zneužití (jak získat copyrigh / trademark).

Navíc nemám absolutně žádné zkušenosti v oboru + nemám prostředky, prostory, vybavení ani lidi.

Také jsem přemýšlel že se obrátím na ministerstvo kultury nebo na EU s prosbou o pomoc, ale to nevidím nijak nadějně.

Už jsem z toho všeho vážně (vážně) zoufalý, je to projekt který má potenciál stát se slavným až kultovním, podobně jako Hvězdné Války, Pán Prstenů a podobné další záležitosti, ale kdo ví.

Jediné co nechci, je svůj projekt jen tak prodat, prodali by jste svoje děti? Myslím že ne. Chci se na projektu aktivně podílet (konec konců je to můj nápad).

Jen bych na závěr chtěl sdělit, že počítačové hry jsou dnes vnímány negativně (a to hlavně starší částí populace a zcela bezdůvodně), ale měli by být vnímány jako umělecký obor, podobně jako kinematografie, protože za každou hrou stojí tým lidí, kteří tvrdě dřeli, aby mohli na svět přivést svojí hru. Také je špatné jak se hledí hlavně na komerci místo na uměleckou část.

Jestli něco vyznělo jako samochvála, tak se za to omlouvám, jistě to tak nebylo myšleno, konec konců já nemůžu hodnotit svojí věc, od toho tu jsou jiní.

Děkuji za reakce, Dom Tailor

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4759 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
chudst

Rozhodne to nebude tak snadne. Ziskat copyright asi ano (nevim kde), ale presvedcit ty firmy, ze prave vase hra by se mela vyvijet, kdyz dodate pouze napad, bude nesmirne tezke. Jedine, co me z celeho textu skutecne zaujalo je, ze na tom delate 10 let. Protoze hodne lidi ma spousty dobrych napadu, ale jsou to jen napady. A spousta snilku tvrdi, ze prave jejich projekt se ma stat slavnym a kultovnim. V dnesni dobe to neni moc pravda. Z ceskych her se tusim prorazila poradne snad jen MAFIA. Nejdrive bych se asi obratil na firmy, ktere jsou dane hry schopne vyvinout. Ale jak rikam, neverim v uspech, jakkoliv vam ho preji. Musel byste prijit s hodne dobrymi argumenty. Argumenty =/= „bude to slavna hra“. Argumenty = dukazy, PROC to bude slavna hra.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

samochvála nemusí nutně nijak vadit, pokud ji však umíte podložit něčím skutečným … nějakým patrným třeba jen dílčím úspěchem. Ale z vašeho textu mám pocit že jste nám jen tlumočil své přesvědčení o ohromném potenciálu svých myšlenek, pro které jste přes deset let nenašel žádný způsob jak je zrealizovat …

To opravdu nezní moc slibně.

Pokud pro věc chcete nadchnout nějakého programátora nebo grafika který na tom bude dnem i nocí makat jako barevnej a dělit se s vámi o případný zisk, budete se muset chtě nechtě o své myšlenky podělit, a doufat že budou opravdu tak revoluční jak si myslíte že jsou. Nebo se naučit sám programovat.

Také vás upozorňuji že schopní programátoři a grafici už ledasco znají a je docela pravděpodobné, že budou považovat vaše nápady za naivní nebo jakkoliv nedostatečné pro skutečný komerční úspěch. Možná uslyšíte i větu „vždyť to už tu bylo!“. Nenechte se tím případně moc zdrtit, jen s tím radši také počítejte.

//

Každopádně, dokud něco Sám nepředvedete (jakékoliv reference nebo koncept), nikdo s vámi asi vážně spolupracovat nebude …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dom Tailor

A ještě něco, já sem na tom dělal tvrdě deset abych to dovedl k naprostý dokonalosti a až teď sem se začal zajímat o realizaci, takže ne že to nemůžu deset let uplatnit…

před 4757 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dom Tailor

No z těch vašich dvou prvních odpovědí je mi zle, nechci ani myslet co příde dál, tohle vědět tak sem se na to vybod…

Kritizovat umí každej a češi sou v tomhle nejlepší na světě a taky v nepřejícnosti…

O mojí hře dokážu mluvit hodiny a hodiny a všechno v ní dává smysl, má svůj důvod a perfektně funguje a zapadá do sebe…

Mám tolik textů, tabulek a podkladů, že všechny svatý písma světa dohromady se můžou jít bodnout!

Já se s tim nedřu deset (a fakt nekecám když říkám dese, vono je to dokonce víc než deset) let jen tak pro nic za nic…

Deset let trvalo James Cameronovi vytvořit Avatar, tak co po mě sakra chcete? Říkám, má potenciál, má hodně prvků který tady ještě nebyli, mám toho sakra hodně vodehráno abych si dal majzla nic nekopírovat…

Věřte si čemu chcete…

Tohle vědět, tak sem to sem ani nevkládal, sakra!

Prostě nikdo nikomu nic nepřeje a jenom závidí, nikomu se s ničim nepomůže a nikdo nemá zájem…

+

Z těch vašich reakcí vyplývá: „To si se snad po…l že si myslíš, že máš vůbec šanci někdy něco udělat, rovnou to vzdej, prostě se na to vy..r!“ Mohli jste si ušetřit psaní delšího textu a říct mi rovonu tohle…

Chtěl bych vás vidět na mym místě, fakt že jo, byste se z toho po!

Nazdar! 😛

před 4757 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek