Avatar uživatele
Jughead

Chtěla bych studovat matematiku na VŠ. Jak vybrat správný obor?

Jsem ve čtvrťáku na gymplu a dál bych se chtěla věnovat matematice. Co jsem tak projela internet, zaujala mě FJFI a MFF. Potřebovala bych poradit, jak nejlépe vybrat správný obor, co se z jakého dá dělat v budoucnu. Případně jestli je tu někdo, kdo matematiku studuje (studoval), nebude mi vůbec vadit, když mě zaplavíte informacema (jak jste spokojení, jak je studium náročné, cokoliv, budu moc moc vděčná). :)

Zajímavá 0 před 2358 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
klumprt

Já jsem zkoušel učitelství matematiky pro střední školy a vyrazili mě hned v prváku u zápočtu z algebry. Ale jiné předměty mně docela bavily. Nejraději jsem měl diskrétní matematiku (ale to tu raději nebudu moc rozvádět). Matematická analýza byla pěkné svinstvo, ale nějakým zázrakem jsem tenkrát dostal u zkoušky dvojku. Dneska ovšem nevím z toho už nic. Musel jsem potom při práci studovat humanitní obor, abych se nějak lépe uchytil v rámci organizace, ve které jsem pracoval.
Doporučuju střízlivě zhodnotit, jak moc jsi dobrá v rámci ročníku. Pokud jsi výjimečně dobrá – nejlepší ve škole, tak snad můžeš na MFF a dělat matematiku jako vědu. Pokud jseš dost dobrá, můžeš zkusit učitelství, jako tenkrát já. (Já jsem byl jenom dobrý, nikoli dost. (Nemluvím o známkovém hodnocení, to jsem míval na gymplu tak mezi 1 a 2)).
No a pokud by tě bavila i fyzika a máš tak trochu výtvarný talent, tak by byla dobrá architektura. Pokud tě zajímá hospodářství, tak VŠE.
Jde mi o to, že samotnou matematikou se člověk těžko uživí, pokud není špičkový talent. Jistější je to s něčím skloubit a využívat aplikovanou matematiku v nějakých styčných oborech.
Mimochodem, nevím co je FJFI, ale to asi nevadí. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt