Avatar uživatele
Bronzový

Proč se do ČSSR nedovážel Záporožec?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Pár kusů tady jezdilo ;-)
V Mototechně se neprodával, zřejmě by konkuroval Škodovkám ;)
(vozily se vyšší kubatury).
A důvod? Takový automobil náš trh nepotřeboval. Měli jsme své dost kvalitní automobily!
"Záporožec ZAZ 965. Vůz byl ale značně kritizován z důvodů značné poruchovosti, vysoké spotřeby, příliš malého interieru atd. V západním tisku se navíc objevilo obvinění, že se jedná o průmyslovou krádež - kopii Fiatu 600."

V NDR měli "jen" Trabanta a Wartburg, Poláci neměli nic (licence načeho Minoru, Fiat...). Maďaři vyráběki v licenci snad jen autobusy).

ad kapitán:
ZAZ 966
"V době vzniku se jednalo o poměrně moderní vůz za nízkou cenu, byl exportován nejen do socialistických zemí (především NDR, Polsko a Maďarsko; do ČSSR se nedovážel), ale i na západ pod názvy Jalta nebo Eliette. "
https://cs.wikipedia.org/…

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Protože to bylo určeno pro provoz jen v SSSR, jinde ve světě nebylo homologováno!
Isteron-Olcit (ve skutečnosti hoodně upravený citroen Visa ) se do ČSSR DOVÁŽEL!!! a tak hrozné to zase nebylo jak popisuješ,ovšem jsme v česku kde jsou na "výši" a byli hlavně jen Škody!!!
Momozenštane- dolož své tvrzení o válcích a pístech v tatrách!!!!Jinak to beru jako jen trapný názor!!!A Zaporožec NEBYL kopií!!Byla to licenční výroba!!!!Koupúili licenci stejně jako třeba na vozy VAZ-žiguli=Fiat 124!!!!


Avatar uživatele
Pokročilý

Proč, to nevím, ale je pravda, že se sem do ČSSR nedovážel, proč, to spíš najít stránky klubů, co mají více info:)


Avatar uživatele
Bronzový

O tom rozhodovalo velení RVHP.


Avatar uživatele
Bronzový

Podobne dopadol aj rumunský Oltcit. Bol síce malý, úsporný, ale mal problémy s kvalitou a napr. roztrhnutý remeň na vačkovom hriadeli mohol rozbiť celý motor. Ale napríklad starší typ Dacii sa dovážal, napr. 1300.


Avatar uživatele
Pokročilý

Byla to kopie vozu NSU a pasovaly by písty a válce atd z Tatry 603, která byla zase kopií VW třicátých let, po válce komančové vykopli tatrovskýho konstruktéra Hanse Ledw. a nemělo už to mít se Západem nic společnýho, kdyby tu ještě strašil Záporožec, tak by jen bylo vidět, jak jsou komoušové pitomí.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

Mc Merkurion

kapitán: "... V době vzniku se jednalo o poměrně moderní vůz za nízkou cenu, byl exportován nejen do socialistických zemí ... do ČSSR se nedovážel ..."
https://cs.wikipedia.org/…

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.