Odpověděl/a – 4.únor 21:30
Pár kusů tady jezdilo 😉
V Mototechně se neprodával, zřejmě by konkuroval Škodovkám ;)
(vozily se vyšší kubatury).
A důvod? Takový automobil náš trh nepotřeboval. Měli jsme své dost
kvalitní automobily!
„Záporožec ZAZ 965. Vůz byl ale značně kritizován z důvodů značné
poruchovosti, vysoké spotřeby, příliš malého interieru atd. V západním
tisku se navíc objevilo obvinění, že se jedná o průmyslovou krádež –
kopii Fiatu 600.“
V NDR měli „jen“ Trabanta a Wartburg, Poláci neměli nic (licence načeho Minoru, Fiat…). Maďaři vyráběki v licenci snad jen autobusy).
Odpověděl/a – 4.únor 21:36
Pár kusů tady jezdilo 😉
V Mototechně se neprodával, zřejmě by konkuroval Škodovkám ;)
(vozily se vyšší kubatury).
A důvod? Takový automobil náš trh nepotřeboval. Měli jsme své dost
kvalitní automobily!
„Záporožec ZAZ 965. Vůz byl ale značně kritizován z důvodů značné
poruchovosti, vysoké spotřeby, příliš malého interieru atd. V západním
tisku se navíc objevilo obvinění, že se jedná o průmyslovou krádež –
kopii Fiatu 600.“
V NDR měli „jen“ Trabanta a Wartburg, Poláci neměli nic (licence načeho Minoru, Fiat…). Maďaři vyráběki v licenci snad jen autobusy).
ad kapitán:
ZAZ 966
"V době vzniku se jednalo o poměrně moderní vůz za nízkou cenu, byl
exportován nejen do socialistických zemí (především NDR, Polsko a
Maďarsko; do ČSSR se nedovážel), ale i na západ pod názvy Jalta nebo
Eliette. "
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1poro%C5%BEec