Avatar uživatele
Pokročilý

Proč auto s manuální převodovkou tak snadno "zhasne", když se moc rychle pustí spojka?

Proč to ten motor nepobere? A je rozjíždění se spojkou lepší v nové Octavii než třeba ve Felicii? V čem je ten lepší rozdíl? Ve výkonu motoru?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

to je otázka fyziky pro základní školy... si schopný si na kole zařadit nejtěžší převod a dupnout na pedál tak abys prakticky z nuly jedním špápnutím během okamžiku dosáhl rychlosti třeba 30km/h? nejsi...co se stane? porveš pedál nebo řetěz...a proč ho neporveš, když se s tím kolem plynule rozjedeš?
Doplňuji:
na druhou stranu kamion, který je běžně spřevodován 12-ti nebo 16-ti rychlostními stupni, tak má na "jedničce" tak krátký převod, že můžes spojku pustit jak rychle chceš, i do kopce a bez plynu a stejně ti to nezhasne motor...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Jedná se o fenomén s krásným českým názvem "volšový nohy".


Avatar uživatele
Stříbrný

Od toho tam ta spojka je a od toho je tak vymyšlená a zkonstruovaná (třecí odpojitelná spojka), výkonová charakteristika spalovacího motoru prostě vyžaduje takovýto mechanismus, který uvede statickou hmotu (auto, běžná hmotnost kolem tuny a více) do pohybu postupným přenesením kroutícího momentu. Výkon motoru asi nepomůže - pamatuji se na minulost Formule 1, kdysi, když vozy měly mechanické převodovky, stačila trocha neopatrnosti pilota a na startu stál "chcíplý" monopost (o to hůř, že F1 nemají klasický startér jako konfekční vozy).


Avatar uživatele
Pokročilý

Myslím,že chyba bude někde mezi volantem a pedály..... :-))
Doplňuji:
....chce to citovku - jako na ženu...


Avatar uživatele
Stříbrný

Prosrtě ten motor na to nemá.Když si namontuješ do felicie motor z tanku tak pak to můžná půjde.


Avatar uživatele
Pokročilý

Musíš si uvědomit, že při rozjezdu se musí rozpohybovat mnohdy víc jak tuna kovu. Ikdyž je motor dost výkonný, tak má určité otáčky a tím pádem i kroutící moment, když pustíš moc rychle spojku, tak hnací hřídel musí pohnout celou hřídelí hnanou (popř. vloženou), popř. rozdělovací převodovkou, nebo mezinápravovou převodovkou, rozvodovkou (popř. diferenciálem) a teprve potom samotnými koly vozidla. Samozřejmě kola stojí na pevném podkladu a jsou dost zatížená. Pro motor je to prostě moc dřiny na jednou.

Prakticky je to to samý jako když chceš roztlačit auto. Taky do něj tlačíš a ne se rozběhneš a vrazíš.

A dá se říct, že rozjezd je nejsnazší u aut s vznětovými motory. Už jen z principu samotného vznětového motoru, který pracuje s většími tlaky a výkony. Jinak u zážehových motorů je dnes už rozjezd brnkačka, spousta aut se rozjede i z volnoběhu (díky vstřikování).

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 625
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.