Avatar uživatele
Zlatý

Myslíte si, že české studenty nikdo neučí psát, tedy přemýšlet ?

http://blisty.cz/…

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Zmiňuji jen český jazyk. Studenti se učí přemýšlet o dílech, při rozboru vět, ale často jde o nezájem studentů, jejich sebevědomí, přesvědčení o své dokonalost, úvaze, k čemu jim to bude dobré atd. Navíc - všechno přece najdou na netu.

Bohužel jindy jsou i učitelé málo důslední, především při zadávání a kontrole DÚ. Nerozlišuují, zda napsal žák sám nebo net.

Studenti tvrdí např., že napsat úvahu je snadné. Ale je to nejtěžší slohový útvar, vyjadřuje způsob myšlení. Právě zde se uplatňuje i logika...

Nemůžu najít, ale pamatuji si, že nejeden student vložil dotaz, proč dostal nedostatečnou ze slohové práce, když měl jen jednu chybu. Na požadavek vložit slohovou práci k posouzení, už neragoval. Pro hodnocení slohu je mít i cit.

Každý člověk má jiný způsob vyjadřování, je to jakýsi dar. Někdo se vyjadřuje jednoduše, i když pochopí podstatu.
Jiný má nadání " od boha" a k tomu hodně čte. Znám takového jedince.

--
Další skutečnost, která mně vadí. Domácí úkoly ze slohu. Synovi mé sousedky - má asi 12 let - píše matka všechny domácí slohové práce. Bohužel, učitelka to nepozná.

Je pravda, že u nás je jiný způsob výuky. Na amerických školách se rozebírá určité dílo, diskutuje se o něm, píší se eseje atd. Studenti musí přemýšlet. Takže studenti znají důkladně jedno dílo, ale neznají další autory atd.

Nový systém Montessori vede děti k logickému uvažování, samostatnotsti, ale zatím jen na základní škole. Těžko říct, jak to bude dál, když se dostanou mezi běžné školy. Na toto téma se už v minulosti diskutovalo.

Není všechno černobílé.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nemyslím, vidím.


Avatar uživatele
Zlatý

keby len písať.

;-Q


Avatar uživatele
Bronzový

Já myslím, že mnohdy je to pravda, já studovala ekonomii a psala jsem opravdu poprvé až bakalařku, do té doby se jen kopírovalo:-(((

Taky to přemýšlení bylo omezeno, člověk nemohl počítat logicky na 3 řádky, musel počítat složitě na 3 stránky, výsledek byl sice stejný, ale učitelé ho neuznali:-((( Žádné přemýšlení, jen biflování:-(((


Avatar uživatele
Bronzový

My jsme toho psali poměrně dost a pořád, jak na gymplu, tak teď na vejšce, akorát jsem si nemohla zvyknout, že protokoly se nepíšou barvitě jako slohovka, ale stručně a čistě "vědecky" :) To si spíš přečti "Má svoboda slova nemá žádnou váhu" od Petra Hrušky: http://www.revolverrevue.cz/… potom je tam i pokračování...


Avatar uživatele
Zlatý

Nejde ani tak o písanie a čítanie, ako o schopnosť premýšľania a vyjadrovania sa.
Napríklad návod sa píše inak ako špecifikácia, alebo báseň inak ako román.
Problém nie je len v študentoch samotných, ale i v rodičoch a vyučujúcich, v ich znalosti daného problému a spôsobe vysvetľovania. O druhoch novinárskej práce ani nehovorím, každý má mať inú formu, len občas (často) si ich nekvalifikovane zamieňajú.
Doplňuji:
Na príbehu "Má svoboda slova nemá žádnou váhu" na ktorý upozorňuje RyuzakiKate, je krásne vidieť, čo všetko vplýva a zasahuje do kvality vyučovania. Kde s hrôzou sa dozvedá v diplomatických frázach "revízneho" školského pracovníka, že aj neznalosť problému, to drobné detské pochybenie, je vlastne znalosť danej témy, stačí len, ak sa Nevedko ozve správnym spôsobom.


Avatar uživatele
Registrovaný

Myslím si, že psát, tedy přemýšlet, se naučí ti, kteří chtějí. Těžko naučit přemýšlet někoho kdo nechce a na škole je jen pro titul a nebo protože se mu nechce pracovat. Problém tedy nevidím v tom, že naše školství nenaučí přemýšlet, ale problém je v tom, že se na té škole takoví lidi udrží...


Avatar uživatele
Zlatý

Jestli psaní pomůže myšlení - nevím...
;-)
Ale přemýšlet - aspoň středoškoláky, nikdo nenutí...
Jsou .... - až to bučí...
No - asi ne všichni - ale minimálně dva takové znám osobně (což je 100 % studentů - středoškoláků, které osobně znám)...

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

RyuzakiKate >>> ten příspěvek z "Bubínku" se mi moc líbil:DDD
Ta studentka měla moji úroveň...to se musí uznat, a byla v právu,
měla pravdu, to bylo hned na první pohled vidět, že je to
"osobnost". To se mi od Hrušky tedy nelíbilo, jak s osobnostmi zachází:D

Avatar uživatele
Stříbrný

ivzez

To myslíš vážně? Osobnost snad, ale ta práce byla nedostatečná,
což potvrzuje i následný posudek (byť je napsán hodně "opatrně" – autorovi posudku bylo jasné, že hodnotící profesor má pravdu, ale chtěl se nějak vypořádat s požadavkem školy uznat práci "stůj co stůj")…

Podle mne studentka v právu nebyla a ústupek školy vnímám jako hodně problematický. Právě takové ústupky, "pouštění" nekvalitních
prací k obhajobám jsou jednou z příčin nekvalitních absolventů vysokých škol.

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

► "Má svoboda vyjadřování zde nemá žádnou váhu, odmítám přistoupit na argumenty podané vyučujícím, neboť to nejsou nosné argumenty k hodnocení mého testu, ale jen jeho subjektivní pohled na interpretaci." ◄

Kdo je schopen tohle napsat, musí automaticky obdržet postup bez jakýchkoliv otázek.
Moc dobře tu poznávám její "zákulisí" (původ). Ve Francii a Británii jsou "osobnosti" na elitních školách, a stát si jich pak velmi váží, rozhodnou-li se pro státní službu. Mám tím jen na mysli ty, co jsou schopni vidět společenské souvislosti, což je na osobnosti to nejdůležitější.

Avatar uživatele
Zlatý

led

Čakám s napätím na výsledok.
Študentka bola v práve, mohla žiadať kontrolnú skúšku.
No v práve bol aj aj skúšajúci. Má pravdu, že študentka nesplnila požiadavky správnej odpovede. "okecávanie" treba vedieť, nielen hádzať na papier prázdne nabubrelé frázy.
Ale zaujali ma slová kontrolného hodnotiaceho pána profesora "S" ktorý svojím alibistickým tvrdením poškodil kvalitu vyučovania.
Plne súhlasím s p.Hruškom, ak niekto nesplní požiadavky na písomnú prácu, tak hodnotenie je nesplnil. Počas mojej kantorskej práce sa aj u mňa pokúšali rôznymi obchvatmi a zákulisnými ťahmi narušiť vyučovací proces. Ale neskorší praktický život mojich študentov ukázal, kto mal pravdu.
Čakám s napätím na pokračovanie "príbehu".

Avatar uživatele
Stříbrný

Agneta

Logické...očekávala jsem to...:D
Je pan Hruška brontosaurus, stěžující si na to, že už nemáme prvohory? Já bych si to od něj taky nenechala líbit:D

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2419
Zlatý Drap 1491
Zlatý quentos 1220
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 566
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.