Avatar uživatele
Pokročilý

Můžu jezdit na E85 aniž bych si oddělala auto?

Mám peugeot 106.
Chápu že pro většinu lidí je to vrak, ale pro mě je to miláček, jenže benzín bude brzo stát 40 Kč i na ONO.
Doplňuji:
Těch 40Kč není informace, kterou bych někde získala, je to nadsázka, která se může stát realitou. Zásoby ropy nejsou nekonečný, když byl v poslední době N95 nejlevnější, tankovala sem za 32,9. Pak dlouho za 33,5, nějakou dobu se držel na 33,9. Teď maj 34,5. (ONO jinam nejezdim, máme tu jen shell a benzinu, na ně fakt nemam :D) Jezdím asi rok, takže za dalších pár let, to těch 40 může klidně bejt.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Registrovaný

Proč by jsi nemohla? Já normálně se svojím V6 Passatem jezdím na E85+ míchám ještě Natural95 (půl na půl). A to by se do toho Passatu mělo lít Natural98 ;D.


Avatar uživatele
Bronzový

Doporučím co každému ,nejprve dejte max půl na půl a pak zvyšujte poměr E ku N.
Osobně jsem vyzkoušel i čistý etanol ,ale zůstal jsem u poměru odhadem 2:1, většinou beru za 500 N95 a za 500 E85. motor je z koncernu PSA (peu a citr.) 1,8i16V. autí trošičku větší-xantia,setra P406 Kuwa ted čtu i na ONO,skoro celou dobu co mám xantijku jsem netankoval jinde (naposled u Vena trade v Protivanově ,pro sichra abych dojel do JH!!!)Jinak by se tím nemělo nic oddělat je to schválené palivo a nakonec na to jezdí téměř všichni (ze zákona musí N95 obsahovat min. 5%E ),mimo těch co kupují drahá prémiová paliva např schel 98oktanů!!
Doplňuji:
To Jpau co se odděla na etanol? vysvětli,prošel jsem kde-co,ale všude jen teorie co vše se zmaří ale prakticky nikdo nedokázal !!


Avatar uživatele
Bronzový

Ano je to vrak.
Ano v důsledku to povede k oddělání auta.
Buď na to máš nebo ne :-)


Avatar uživatele
Bronzový

Na tohle se názory trochu různí, otázku bych směřoval na nějakého mechanika. Ethanol má jiné oktanové číslo než je předepsáné palivo v techničáku a než to co doporučuje výrobce. Zaslechl jsem že to ničí hadice a některé komponenty motoru....

Odkud máš informaci o ceně benzínu 40 kč ???


Avatar uživatele
Zlatý

Prober si moje staré odpovědi. Také jsem to doporučoval a u starého auta i využíval. Míchal jsem tak 1:4. Můj kamarád přidával více ( někdy ani nemíchal), asi rok !!!! Potom zjistil podpálené ventily !!! a oprava stála za to. Takže informace nelžou. Nyní raději nepřidávám. Navíc auto má zase větší spotřebu . Takže ten efekt ve finále není takový. Každý benzín má přidáno 5 % etanolu. V Německu začali prodávat méně kvalitní benzín , který má přidáno 10procent. E 85 má 15 % a na auto bez úpravy je to již moc. U ONA kupuji stále a nyní již vůbec nevidím, že by si někdo mixoval benzín. Ještě před rokem to bylo běžné. Potvrdil mně to i majitel ( jsou to dva bratři proto to symetrické ONO) tohoto řetězce pump s kterým jsem pracoval dříve ve fabrice a známe se velmi dobře.

Benzín ke 40 Kč již vyskočí letos.


Kapitán kua, to 5% odstupńopvání se nezdá , male pro ovlivnění hoření v motoru je velké.
Jo a ten kamarád se s tím že oddělal motor nikde nechlubil, nechtěl být za blbce.

Doplňuji:
http://www.odpovedi.cz/…


Avatar uživatele
Stříbrný

Moje zkušenosti (podotýkám, že beru vždy plnou nádrž při rozsvíceném "žraločím oku"): poprvé jsem natankoval půl nádrže benálu a půl lihu, bez problémů, pak 2/3 lihu a 1/3 benzínu, stále OK. Nyní tankuji 2-3 nádrže pouze E85, pak dám jednu pouze benzín N95, ať se to trošku zmátoří (líh samotný je suchý, ale E85 je směs 85% lihu a 15% N95), ale snad bych to ani nemusel takto prokládat, ten přídavek benzínu v palivu E85 vše potřebné v motoru promaže. Obecně se nedoporučuje tankovat líh do aut s karburátorem, ale ani ne tak kvůli karburátoru, ale kvůli zastaralým materiálům hadic, on by to ten líh mohl opravdu narušit. Modernější auta se vstřikováním paliva do válců jsou v pohodě. Já mám na líh o cca 2 litry na 100 km zvýšenou spotřebu, čímž se tankování ethanolu přestává rentovat, proto jsem si pořídíl pomocnou "řídicí jednotku" pro provoz na líh, teď se ji zrovna pokouším nainstalovat. K té zvýšené spotřebě se přidávají ještě dva malé problémky: auto hůř startuje (v zimě ještě hůře) a motor je "nemotorný" při akceleraci. (Zkušenost kolegy samozřejmě s jinou značkou a modelem: jeho spotřeba je stejná i bez té přídavné řídicí jednotky, takže je to auto od auta jiné.) To mi vše vyřeší ta jednotka. A nejdůležitější: zatím jsem nikde nečetl nějakou uživatelskou zkušenost, že by dlouhodobý provoz vozu na E85 nějak rychleji odrovnal motor.


Avatar uživatele
Stříbrný

můžeš ale míchej to s benálem. Samotný etanol motoru moc neprospívá.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

Kiti

jpau - pokud bydlíš někde, kde jede autobus dvakrát za den, potřebuješ jezdit i když na to nemáš. Do práce, do školy, k lékaři, do krámu...
Ano můžu jet na kole, ale né pro balík mlíka, na pohotovost s rozbitou hlavou nebo zápalem plic, dítě v 6 letech taky nepojede 10 km do školy samo.

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

U toho E 85 jsem to složení samozřejmě obrátil. 85 % líh a 15 procent benzín.
Tankováním E 85 bez úpravy, motor zničíš.
Problém je že nikoliv ihned ale třeba za rok či dva.

Jinak pokud by jsi tankovala jenom E 85 žádnou jednotku nepotřebuješ. Stačí jenom úprava předstihu !!! problém je v tom , že E 85 je k dispozici u pump jenom sporadicky.

Avatar uživatele
Stříbrný

cochee

mosoji, úprava předstihu nestačí. E85 má sice vyšší oktanové číslo než benzín (cca 101-109 podle různých zdrojů) a úprava předstihu by "jen" trošku využila to vyšší oktanové číslo paliva k provozu motoru bez detonací (+ mírné zvýšení výkonu), problém je však někde jinde. Ty podpálené ventily, co jsi zmínil, má na svědomí paradoxně nižší výhřevnost E85 oproti benzínu. Z nižší výhřevnosti lihu a nepřizpůsobení řízení spalování v motoru na palivo E85 plyne chudá směs a ta (ač to vypadá nesmyslně) způsobuje příliš vysokou teplotu spalin. Zde vstupuje do hry stechiometrický poměr pohonné směsi (stechiometrický poměr je takový, kdy po spálení takové směsi ve zplodinách nezůstává ani nespotřebovaný kyslík, ani nespálené palivo). Originální řídící jednotka je naladěna na benzín (stechiometricky). Přídavná jednotka upravuje stechiometrický poměr pro použití lihu, ovšem ne předstihem, ale zvýšením doby vstřikování. Souhlasím s tvými prvními třemi větami, ale ta jednotka je pro dlouhodobý provoz nutná, ledaže provozujeme starý křáp na dožití :-)

Avatar uživatele
Bronzový

jpau

Najezdím cca 1500 km měsíčně, tankuji u normálních benzínek (OMV, Shell, Agip apod.) normální palivo (chápej jako to, co mám zapsané v TP), které jsem btw nikdy netankoval za 40 Kč ani za částku (pokud mluvíme o něčem jako N95, u prémiovek jsem už platil nějakých 40,50 atp.), která by to nějak dramaticky atakovala.

Ve chvíli kdy jezdíš s rozbitou hlavou nebo zápalem plic tak podle mého názoru ohrožuješ provoz, to ale jenom na okraj. Za další se podle mého názoru nevyplatí šetřit na věcech jako je palivo aj. (jde to vztáhnout na spoustu věcí - např. údržba) - je to takový ten čecháčkovský princip, teď ušetřím X Kč na nádrži, nicméně tím snížím životnost toho, toho, toho a toho a v důsledku zaplatím ještě víc. Dělej jak myslíš, spočítej si kolik tě stojí nádrž E85, kolik na ni ujedeš a kolik tě stojí nádrž N95 a kolik na ni ujedeš. Myslím si, že docílíš rozdílu v řádu desetikorun.

Avatar uživatele
Pokročilý

Kiti

Neboj se, budu dělat jak myslim, já se jenom zeptala, cože je zvykem na odpovedi. cz. Nebo ne?

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

Pro nevěřící Tomáše :

http://www.novinky.cz/…

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.