Avatar uživatele

Má převodovka I-Shift Honda vypouštěcí a napouštěcí zátku + filtr?

Chystám se po 60 tis. najetých kilometrech na Hondě Jazz, vyměnit náplň v automatizované převodovce I-SHIFT. Máte s tím nějaké zkušenosti? Není nakonec lepší to dát do autorizovaného servisu, kde náplň "vymění"?

Tak nakonec vše jinak. Manuál od vozu je k ničemu. Podle manuálu Hondy a mazacího plánu je výměna po 120 tis. km nebo 8 letech. Jiné je i množství oleje a nakonec se převodovka musí nastavit. To vše za dvě hodiny práce (800/hod) s olejem 600 Kč/l.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

I když se všeobecně tvrdí,že náplň oleje v převodovce je celoživotní ,je to jen nesmysl a kšeft pro výrobce nových převodovek!!!
V automatu výměna oleje a filtru cca po 70 000-100 000km!!!U manuálu kontrola množství po cca stejné době a výměna cca 150 000km.Většina převodovek má kontrolní a nalévací otvor z boku (převodovka BE3 a BE4 od PSA je to asi 3 šroub z boku sezhora a má větší hlavu)vypouštěcí bývá na nejnižším místě převodovky.Není-li dá se vypustit i vytažením poloosy a napustit i odvzdušnovacím otvorem seshora převodovky!!
Mosoji je jedno komu věříš ale zauvažuj nad tím jak dlouho se počítá s provozem auta.ber to tak že výriobci nepiotřebují vyrábět stroje co vydrží 30,40 let či déle a aosobní auta co vydrží o hodně víc než proběh nějakých +-200 000km.Na tuto životnost jsou počítána a proto "doživotní náplň.Ale vzhledem k tom,u,že u nás se mohutně stáčí kilometry,auta jezdí stará co mnohdy mají nalítáno 300 a více tisíc protože většina nemá na to aby co 5-8 roků měnila auto a kupovali nová. takže prot tvrdím že doživotní náplně nejsou! To že jsi stříkačkou vytáhnul kousek oleje a byl čistý navíc neznamená nic.když takhle vytáhnu trochu MOTOROVÉHO oleje ze svého auta,tak hooodně mechošú řekne že je tam max 2 500km a on mí víc jak deset.protože se vycucne sezhora ten nejčistší "kus oleje " a ne s usazeninami zespodu!!!

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nevím jak automatické převodovky, ale většina současných automobilů má celoživotní náplň v převodovce. Olej se pouze dolévá pokud ubyde. Vypouštěcí otvor pak u převodovky chybí.

Kapitán, věřím výrobci více než tobě. Nakonec zde nesděluješ nic, co není známo. Moje druhé (zimní) auto má rok výroby 1997, mám najeto 240 000 km a olej se, tak jak uvádí výrobce, ještě neměnil. Nedávno jsme ho kontrovali tak, že jsme ho odsáli do injekční stříkačky, a nic mu není. Po 19 letech jsem dolil 100 ml kvalitního červeného oleje příslušné výkonové specifikace, který se dává i do automatických převodovek, a jezdím dál.
Před 20 lety tomu nikdo nechtěl věřit, nyní již to automechanici běžně uznávají, neboť to výrobce uvádí v mazacím plánu. Upozorňuji, že nemluvím o automatické předovce. O té nevím nic, jenom to, že olej do ní má červenou barvu a předepsanou výkonovou specifikaci.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.