Avatar uživatele
Pokročilý

Koleje tramvaje se svářejí. Pokus se vysvětlit, jakou vlastnost musí mýt materiál sváru.

Dekuji za všechny odpovědi

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

technicky vzato, svar mění vlastnosti materiálu, protože dochází k tavení materiálu a míchání dalšího materiálu (svařovací drát, elektroda)

Hlavní je pevnost spojení dvou materiálů, bohužel svař je často dost křehký.


Avatar uživatele
Stříbrný

Takže kvalita svárů je dáná normou ČSN..Každé svařování mění krystalickou stavbu materiálu.tzn že pokud je materiál tvrdý-což kolejnice jsou tak povětšinou změkne.Proto se od svařování kolejnic už v dnešní době ustupuje.krom toho se kolejnice dají svařovat více způsoby a každý má jiné vlastnosti:
1: svařování termitem-běžný typ svařování kolejnic-ale zpravidla vlakových.
2: svařování obalenou elektrodou: pevné a spolehlivé spojení.Ale je to spíše nouzovka.
3 svařování autogenem: levnější varianta,ale ne moc pevná.

jinak trvrdost sváru by měla odpovídat tvrdosti kolejnice.
Krom toho kolejnice je ve svých částech různě tvrdá: pata a stojina kolejnice je méně tvrdá než hlava kolejnice na které se odvaluje kolo podvozku.Hlavy kolejnic jsou navíc indukčně kaleny..proto se také kolejnice dá zlomit palicí

Třinecké železárny vyrábějí kolejnicovou ocel o jakosti 900 A (to odpovídá 95 ČSD - Vk). Její pevnost v tahu je 880 až 1030 MPa a tažnost A5 max. 10 %. Obsah uhlíku se pohybuje od 0,6 do 0,8 % . Kolejnice na více zatížených tratích jsou legovány manganem (až 1,3 %), křemíkem (do 0,5 %) a dalšími prvky.

http://www.trz.cz/…

http://www.youtube.com/…

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2736
Zlatý quentos 1320
Zlatý mosoj 1305
Zlatý Drap 964
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 604
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 538
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 487

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.