Avatar uživatele
Naty777

Koleje tramvaje se svářejí. Pokus se vysvětlit, jakou vlastnost musí mýt materiál sváru.

Dekuji za všechny odpovědi

Zajímavá 0 před 4387 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Michal Kole

technicky vzato, svar mění vlastnosti materiálu, protože dochází k tavení materiálu a míchání dalšího materiálu (svařovací drát, elektroda)

Hlavní je pevnost spojení dvou materiálů, bohužel svař je často dost křehký.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
honza19hk

Takže kvalita svárů je dáná normou ČSN..Každé svařování mění krystalickou stavbu materiálu.tzn že pokud je materiál tvrdý-což kolejnice jsou tak povětšinou změkne.Proto se od svařování kolejnic už v dnešní době ustupuje.krom toho se kolejnice dají svařovat více způsoby a každý má jiné vlastnosti:
1: svařování termitem-běžný typ svařování kolejnic-ale zpravidla vlakových.
2: svařování obalenou elektrodou: pevné a spolehlivé spojení.Ale je to spíše nouzovka.
3 svařování autogenem: levnější varianta,ale ne moc pevná.

jinak trvrdost sváru by měla odpovídat tvrdosti kolejnice.
Krom toho kolejnice je ve svých částech různě tvrdá: pata a stojina kolejnice je méně tvrdá než hlava kolejnice na které se odvaluje kolo podvozku.Hlavy kolejnic jsou navíc indukčně kaleny..proto se také kolejnice dá zlomit palicí

Třinecké železárny vyrábějí kolejnicovou ocel o jakosti 900 A (to odpovídá 95 ČSD – Vk). Její pevnost v tahu je 880 až 1030 MPa a tažnost A5 max. 10 %. Obsah uhlíku se pohybuje od 0,6 do 0,8 % . Kolejnice na více zatížených tratích jsou legovány manganem (až 1,3 %), křemíkem (do 0,5 %) a dalšími prvky.

http://www.trz­.cz/vyrd/9B72A3185F­0B4CB4C12574E900264D63

http://www.you­tube.com/watch?v=5ux­sFglz2ig&featu­re=related

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek