Avatar uživatele
Pokročilý

Jaký je v praxi rozdíl mezi digitální a manuální klimatizací?

Jde mi hlavně o to jak dalece pohodlnější a účelnější je užívání automatické. A jestli funkce je natolik stejná, že když si udělám na olečku té manuální risku třeba na 22°, tak de facto dosáhnu stejného efektu a nebo se liší i výsledný efekt toho jak klimatizace reaguje na dosaženou teplotu (třeba že by manuální jen regulovala teplotu foukaného vzduchu a ten pak chrlila nepřetržitě po dobu zaplé klimatizace zatímco automatická by po dosažení požadovaného stavu vypínala chod a po změně stavu zase zapínala).

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Dodopolasek, rozdíl je nesrovnatelný. Vezmu to jen zkráceně. U manuální klimy je vyšší spotřeba paliva, protože kompresor "chladí" stále. Udělaná ryska je vám k ničemu, protože pokaždé je venku jinak a neustále musíte klimu dolaďovat, přepínat odkud má vzduch foukat, jaké má mít ventilátor otáčka atd. atd.
U digitální klimy (climatronic) si toto všechno vyhodnocuje klimatizase sama. Nastavíte že chcete mít v kabině 22 stupňů a o víc se nemusíte starat.Klima si čidlama zjistí jaká je v kabině teplota a podle toho žene chladný vzduch a nemusí být tak ledový jako u manuální klimy. Když je kabina "vychlazena" tak kompresor jednoduše vypne. Pokud tedy uvažujete o koupi auta a rozhodujete se jestli klimu manuál nebo climatronic tak roznodně climatronic. Na climatronicu si můžete nastavit Full, automat a nebo manuál, v tom vám nic nebrání. U ruční klimy budete jen donekonečna točit kolečkem a nenastavite "nic"

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Netřeba to zveličovat. Předně se klimatizace rozlišují na automatické a manuální . Jestli jsou digitální dobře jim tak.

Slovo automatické vyjadřuje vše. Prostě nastavíte požadovanou teplotu v kabině a automatika se o vše stará sama.
Pokud výkon klimatizace bude stačit na aktualní klimatické podmínky.

U manuální si nastavíte požadovanou teplotu oriantačně a teplotu si hlídáte sám, buď podle teploměru nebo pocitově. V praxi to ale není tak vyhrocené. Když je horko běží to stejně pořád a jinak to znamema několikrát sáhnout na přístrojovou desku a stisknout tlačítko nebo pootočit knoflíkem.
Ryskou to nespravíte neboť pokaždé je jiná venkovní teplota. Je to stejný způsob jako znáte z topení.

Pokud vás neomezují finance kupte s automatickou klimatizací. Pokud se vám ty ušetřené peníze hodí, neřešte to, hlavně že to má klimatizaci. I s manuální se dá normálně a pohodlně jezdit.

Co se týká spotřeby, sice se píše, že zapnutá klimatizace zvyšuje o cca 0,5l/ 100 km spotřebu, ale několikrát jsem se to pokoušel
na počítači změřit ale žádný výrazný rozdíl jsem nenaměřil. Na rozdíl od způsobu jízdy, ten má na spotřebu vliv značný.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.