Avatar uživatele
Stříbrný

Jak je to se spotřebou v autě při zapnuté klimatizaci?

Jak je to se spotřebou klimatizace? Když jsem kdysi jel tuším s oktávkou (už je o nějaký čas), tak jakmile jsem zapnul klimatizaci, počítač ukázal zvýšení spotřeby o cca 0,6 l/100km. Spotřeba (toto navýšení) se neměnila bez ohledu na nastavení teploty vzduchu. Je to běžné chování, můj omyl, nebo teď už jsou klimatizace sofistikovanější a šetří pokud není třeba plný výkon?
Doplňuji:
Díky za odpovědi. Ale podle informací, keré jsem teď objevil, jsou dva typy kompesorů:
Spojkou spínané (ty o kterých tady mluvíme - zapnutá klima = zatížení kompresorem naplno)
Stáloběžné (běží pořád, ale elektronikou je jim nějakým způsobem?? řízen výkon - při vypnuté klimatizaci běží na cca 2% plného výkonu)
Bohužel, informace jsou stále poněkud kusé.
http://auto.idnes.cz/…
(zejména diskuse pod článkem)
http://www.autoklima.cz/…

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Ano zvyšuje spotřeba až cca 1 l. Záleží na motoru a také výškovém profilu silnice. Když jedeš z kopce spotřeba je nízká tak jako tak.

Zatížení motoru klimatizací ( při jejím zapnutí) je stejné bez ohledu na teplotu, neboť klimatizace jede stále na plno a teplota výstupního vzduchu se reguluje přimícháváním teplého klapkou.
Doplňuji:
Tak já bych si tak úplně nebyl jistý, že stáloběžný kompresor celkově!! uspoří palivo.

1. Kompresor se spojkou běží pouze jeli zapnutá klimatizace. Při vypnuté klimatizaci spojka kompresor oddělí a kompresor stojí. Tudíž není spotřebováván žádný výkon motoru na pohon kompresoru.

2. U stáloběžného kompresoru se kompresor točí i když je klimatizace vypnutá stejně jako když je zapnutá. Tedy musí zákonitě spotřebovávat nějaký, byť asi malý výkon motoru.

Regulace výkonu chlazení je zde realizována regulací nátoku chladiva do kompresoru elektromagnetickým ventilem. Protože je ale kompresor zároveň chladivem mazán ( do chladiva se přidává olej) nemůže ani při nulovém výkonu kompresoru se točit alespoň bez minimálního množství chladiva. tedy další zátěž na motor. Takže já bych byl s tou úsporou opatrnější. Možná že je to výhodné v době zapnuté klimatizace, ale v době vypnuté klimatizace musí být zákonitě úspornější kompresor se spojkou, který se v té době vůbec netočí.

Nevím jaký vliv to má na životnost kompresoru, ale cena obyčejného kompresoru se spojkou je kolem +-20 000 Kč.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Samozřejmě že klimoška zvýší spotřebu, tak jak jste to popsal a správně rozvedl kolega mosoj.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Stříbrný

Dochy

Mosoj: Jo, dík, s tím bych i souhlasil. Trochu moc neznámých a slušné info nikde. Zatím mám pocit, že oba systémy stále ještě mají co vylepšovat. Co takhle je zkřížit? "Stáloběžnej" se všema výhodama + spojka ;-)

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

Info je od kamaráda, který autoklimatizace opravuje se vším všudy.

Avatar uživatele
Stříbrný

Dochy

Jo to si nestěžuju a jsem rád za info.
A s tím, že klimatizace je pořád připojená - v jednom z těch zdrojů uváděli zátěž cca 2% při "vypnutí" souhlasím, že úspora je sporná (vzhledem k tomu, že velkou část roku klima není třeba).
Ale jako celek mi to pořád připadá trochu nedomyšlené, tak pořád doufám, jak mi někdo řekne, že XY už vymyslel dokonalejší systém, kterej do roka bude ve všech nových autech ;-)

Avatar uživatele
Zlatý

mosoj

Já to neberu jako stížnost.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.