Avatar uživatele
VaclavZeman

Jak vám na škole šla matematika? Bavila vás?

Během ZŠ jsem měl vždy průměry 1,00. A matematika mě dost bavila. Ale na gymplu, to snad byl druhák nebo tak nějak, tak jsme začali brát stereometrii. A já ty řezy nikdy neviděl. Měl jsem čtyři jedničky z testů z algebry a pak přišly tři pětky ze stereometrie. Takže doteď si pamatuji, jak jsem byl šťastný, že to mám za sebou. A pak najednou kombinatorika a pravděpodobnost… 😄
To jsem doteď nepochopil.
Takže od té doby jsem už matiku nechtěl ani vidět. Nešla mi a ani mě nebavila.

Když ji teď doučuji, tak pouze úroveň typu ZŠ. Tam jde hlavně o logiku.

Děkuju.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? orwell, Rokio před 439 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ametyst

Na základce to bylo slabé, ale postupně s věkem jsem si matiku přímo zamilovala. Učivo, které jsem moc nechápala na ZŠ a SŠ, mi na VŠ krásně docvaklo, a vše do sebe zapadlo a dávalo smysl. Prostě jsem k matice s věkem dospěla.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?orwell Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Celkem to šlo

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Rokio

Na základce jedničky, na OA v průměru trojky a na učňáku zase jedničky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Tak na ZŠ 1/2, při dalším studiu už to bylo horší. Nakonec jsem se naučil vše, co bylo potřeba. Jo, matematika je úžasná, mám ji rád, avšak ona mě už méně a to je mně líto 🙂
To, o čem se zmiňuješ (stereometrie, kombinatorika, pravděpodobnost,…) není zrovna až taková věda a pokud jsi opravdu učitel, předpokládal bych určitou znalost těchto věcí. Existují mnohem horší oblasti matematiky na pochopení. Samozřejmě, dají se i na jednoduchá témata vymyslet příklady, na kterých si člověk může „vylomit zub“, ale pochopit alespoň v základech třeba tu kombinatoriku a pravděpodobnost lze i bez zvláštních matematických schopností.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Moc ne.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aevul

V pohodě. Sčítání a odčítání do deseti mi šlo, ještě teď to leckdy dám zpaměti :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Savier

Málem jsem z matiky propadl a ty nesmyslné vzorečky jsem v životě nikdy nepoužil a nepotřeboval.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
VaclavZeman

Já jsem rozčilen nebyl a ani nejsem. Jen jsem to chtěl vyjasnit.

A to moje vyjádření bylo nešťastné. Po gymplu jsem se už stereometrii, kombinatorice či pravděpodobnosti ani jednou nevěnoval. A neměl jsem sebemenší důvod.

Navíc ve školství typu střední školy už suplování typu náhrada učitele za libovolného učitele moc neprobíhá. A u nás na škole už v podstatě vůbec. Takže já opravdu suplování nemám, a když už, tak párkrát do roka dostanu na hodinu nějakou němčinu či angličtinu.

Stejně tak bych nemohl učit tělocvik a ani ho třeba suplovat. Mám sto dvacet kilogramů a sport je pro mě vždy vyjít dvě patra do mého kabinetu.

Jak už jsem uvedl, na nižším gymnáziu bych mohl učit chemii, fyziku i matematiku. Bodejť by ne, když je na této úrovni doučuji za prachy.

Děkuju.

Avatar uživatele
VaclavZeman

Orwelle, to že učím němčinu a angličtinu neznamená, že bych měl ovládat matematiku na úrovni vyššího gymnázia.
Stejně tak nechce po učiteli chemie nikdo znalost němčiny či francouzštiny, tedy předmětů, které se u nás učí. Děkuju.

Avatar uživatele
orwell

Nechtěl jsem tě rozčílit, ale zaujala mě část textu v otázce: „A pak najednou kombinatorika a pravděpodobnost… 😄 To jsem doteď nepochopil.“
Je úplně jedno, co učíš. Pokud jsi pedagog, předpokládal bych, že určité schopnosti a znalosti máš i v jiných oblastech, třeba i v té chemii, biologii, matematice, fyzice, atd., nejen v tom, co učíš – němčině a angličtině. Jo, kdybys napsal: „… už jsem zapomněl…“, ale napsat „…dosud jsem nepochopil…“ Nemám na mysli nějaké detailní znalosti, ani schopnost jít zaskočit učitele matiky. Ale pochopit to, o čem píšeš, to bys mohl. To není teorie relativity.

Nový příspěvek