Avatar uživatele
Nagy123

Jak se zbavit strachu?

Zdravím, jsem v 8. třídě a mám hrozný strach chodit na zkoušení k tabuli, den před školou skoro vždy brečim, že mám strach, nevím, jak se ho zbavit… Přemýšlela jsem jít za učitelkou a zeptat se, zda by mě mohla vyzkoušet mimo třídu, ale myslím si, že to úplně nepůjde, můžete mi prosím nějak poradit?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? DoTazatel před 1685 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
DoTazatel

Prostě se tomu postav. Strach se překonává jen tak, že se mu postavíme (= často se mu vystavujeme až nakonec zcela zmizí).

Udělej ze svých slabin své přednosti (a nebudeš mít žádné slabé stránky).

Vygoogluj si něco o přednášení, vystupování na veřejnosti, před lidmi – jak se zbavit strachu (při mluvení ve větším kolektivu) atd,. tam v těch různých článcích se najde něco užitečného, co ti pomůže.

Snaž se zhluboka dýchat, něčeho se chyť (ukotvi) pokud ti to dělá takové problémy – nějaké myšlenky, která ti pomůže v dané chvíli.

Nemysli na ostatní ani na žáky ani učitele, můžou ti být ukradeni. Soustřeď se jen na sebe a ostatních si nevšímej.

Postav se tomu a nakonec zjistíš, že to nebylo tak strašné jak sis to představovala (představy a naše obavy dané situace většinou ještě zhoršují a dělají je děsivějšími než jsou). V konečném výsledku z toho vyjdeš silnější.

Zkus si tu situaci představit ještě horší, jako třeba že bys měla proslov nebo byla zkoušena někde na jevišti před tisíci lidmi, a to celý den. Pak už se ti třeba nebude zdát tak strašné mluvit chvíli před cca 20 žáky a jednou nepříjemnou učitelkou. Jak se říká, když nejde o život, tak jde o ho*no. A při zkoušení nejde o život (vlastně nejde vůbec o nic – když si to nakonec uvědomíš a překonáš ten strach). :D