Jak se starat o novorozené kotě a jaké mléko je nejlepší?

Jedna naše kočka měla koťata, ale vůbec se o ně něstará, jen je stále stěhuje z místa na místo a jinak nic... jiná naše kočka je adoptovala a tu a tam je kojí, ale i tak o ně mám strach, že je první kočka zase někam přesuně a my a adoptivní matka je už nenajdem a zahynou. Tak bych se chtěla pokusit se o ně starat sama, ale jsem nováček. Na internetu jsem si pír rad našla, ale nebylo toho moc. Vím jak je čistit, jak často je krmit, jak je držet v teple a vše, ale nejvíc bych potřebovala poradit co s mlékem. Kravské je samozřejmě nejhorší. Jaké mléko by bylo pro ně nejvhodnější, když jsou novorozeňata? Na jakou teplotu mléko ohřát a kde mlého sehnat? Našla jsem něco na této stránce: http://www.zoohit.cz/…
Ale nejsem si jistá. Máte nějaké tipy jak se o ně postarat a jaké mléko, které by se dalo objednat z internetu?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Kočkám je lépe do jejich mateřství nezasahovat a nechat tyto záležitosti
na přírodě a instinktech. Čím více nenecháte kočky v klidu a stále jim do koťat budete nějakým způsobem zasahovat, tím víc můžete natropit škod.
Někdy se stává, že se o vrh stará jejich matka i náhradní matka, protože kočky bývají zpravidla vynikající matky, které se mnohdy ujmou i jiného
než kočičího mláděte. Vaše kočky asi nejsou žádné přešlechtěné kočičí
napodobeniny, ale pravé, obyčejné venkovské kočky a ty by měly mít mateřské instinkty v pořádku. Pokud kočka při porodu nebo z jiných důvodů neuhynula, není obvykle důvod proč koťata uměle vyživovat. Přehnané obavy a péče nejsou na místě a jsou spíše kontraproduktivní.
Odchov novorozených a velmi malých mláďat není nic jednoduchého.
Nejde jen o podávání mléka v častých intervalech, ale i o další péči. To sis asi našla v nějakých odkazech.
V podobných (ale oprávněných a nutných případech) si pořizuji náhradní mléko u veterináře. Ten doporučí vhodné mléko i techniku krmení.