Avatar uživatele
Registrovaný

Jak poznám, že alternátor nedobíjí?

Nevím

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Jedině měřením

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

V elektrice se říká, "bez měření není vědění"


Avatar uživatele

pokud je to na základě toho, že se nedobíjí akumulátor, tak měřením.

nakonec je od toho v autě kontrolka dobíjení. já mám ještě navíc dodělaný voltmetr, displej umístěný nad zpětným zrcátkem a tím pádem mám přesnější přehled o napětí.


Avatar uživatele
Zlatý

Stačí voltmetr, lépe ampérmetr - ale pokud je nemáš, nejjednodušší je dát auto do servisu, proměření trvá pár minut...
;-)


Avatar uživatele
Stříbrný

Úplně nejjednodušší test: změř napětí na svorkách baterie při vypnutém motoru, má být lehce nad 12 V. Nyní nastartuj a znovu změř totéž. Naměříš-li nad 14 V, dobíjení je v pořádku, alespoň základní funkce; ještě může být v nepořádku regulace.

opravuji: nad 14 V je nedostatečně řečeno, samozřejmě lehce nad 14 V - třeba 16 V už je blbě :)


Avatar uživatele
Bronzový

Změřit v servisu. Nemusí jít nutně o vadu alternátoru, můžou být uvolněné nebo zoxidované kontakty na baterii.


Avatar uživatele
Bronzový

Při běžícím motoru (volnoběh) změř napětí na pólových vývodech akumulátoru. Pokud jeho hodnota leží v mezích 13,8V až 14,4V je to v pořádku. Platí to samozřejmě pro 12V soustavu. Je to nejjednodušší orientační zkouška a takto se to učí i autoelektrikáři. Těch 14,4V odpovídá hranici plynovacího napětí článku Pb akumulátoru, 2,4V. U akum. se jmen. nap. 12V (6 článků v sérii) pak vychází 6 x 2,4 = 14,4V.


Avatar uživatele
Stříbrný

multimetr, pokud z altiku nic neleze tak je to jasný.


Avatar uživatele
Stříbrný

Je zvláštní, že kontrolku dobíjení zmínil jen boreczech. Myslím, že žádné měření není třeba. Jestliže kontrolka trvale svítí, dobíjení neprobíhá. Nebo se pletu?


Avatar uživatele
Zlatý

lze to zjistit úplně jednoduše a bez měřících přístrojů.Pokud dobíjí,tak kontrolka po nastartování hned zhasne .Při přidání plynu se světlo víc rozsvítí (např. světlo ve voze nebo světlomet,prostě jakékoliv světlo).
Lidi,neblázněte,proč to dělat jednoduše když to jde složitě,že? :D


Avatar uživatele
Bronzový

Měřením-měřím na svorkách baterie a preventivně i na altiku!
A jak se zmiňuje o kontrolce Kepler-měření je třeba,protože kontrolka ne vždy signalizuje špatnou funkci altiku!!!osobvně se mi stalo,že odešel diodový můstek a kontrolka nic neřekla-poznal jsem až nešlo motor natočit a já musel dát záložní baterku!!

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Kepler - kontrolka svítí jen tehdy, když
- je v pořádku žárovička
- je v pořádku i zbytek ´soustavy´
Kontrolka je určitým indikátorem, ale určitě ne spolehlivým...
;-)

Avatar uživatele
Registrovaný

Jurja

Mám baterii cca rok starou, celé jaro a léto toho najezdím víc, ale když auto vezmu jen když chci nakoupit, tak musím po cca 4-5 dnech dobíjet, prostě nenastartuji.

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Jak píšeme - je to potřeba proměřit, chyba může být leckde - třeba máš jen uvolněné kontakty...
;-)

Avatar uživatele
Registrovaný

Jurja

Děkuji, zajedu raději do servisu, chtěla jsem jen orientačně, abych tak nějak věděla.

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Není zač, orientačně je servis nejlepší...
;-)

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.