Avatar uživatele
Registrovaný

Co způsobuje boule v asfaltu, z nichž nevyrůstá žádná rostlina? Například v Praze na Lužinách na mostě pro pěší přes Arc

Doplňuji:
Dodávám, že ty bubliny mají tvar a velikost, asi jako kdyby byly pod asfaltem tenisové míčky. Můstek byl vybudován asi před 20 lety.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Stříbrný

vedro. pokud je někde vzduchová biblina v affaltu,teplem se nafoukne a asflat vytvoří bouli.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Zjednodušeně - vedro.
---------------------
Jak podotýkají cestáři, závady, které kvůli horku potkaly D5 či Pražský okruh, se stávají nejčastěji na kontaktu dvou různých povrchů, například betonu a asfaltu. To je právě případ dálničních mostních konstrukcí. Beton a asfalt totiž mají rozdílnou tepelnou roztažnost. (Net)


Avatar uživatele

Tento stav způsobuje bacil zvaný "boulovec asfaltový". Ještě existuje jeho příbuzný "trhavec silniční" a "děrovač komunikační". Všichni tři mají společného prapůvodce a tím je "prošustrovávač finančně nákladový".

Chce to vědět, že silnice se u nás doslova lepí. Nepoužívají se kvalitnější asfaltové koberce, protože je to drahé. Vzhledem k tomu, že u nás dokážeme i s levnými materiály vybudovat metr silnice za dvojnásobnou cenu než třeba Němci, kteří v té své poloviční ceně mají i kvalitnější materiál, tak se potom nemůžeme divit, že onen námi vybraný matroš se chová jinak, než by měl.
Díry na silnici se lepí buď zimní, nebo letní směsí, takže se nepočítá s tím, že jejich oprava bude mít dlouhodobé trvání.
Levný materiál je méně stabilní a více v důsledku změny povětrnostních podmínek pracuje.
Když se nebudou u nás řešit opravy tak, jako "most ve Studénce", kde bylo rozhodnuto, že se provede stavba a zadavatel jí pověřil Správu silnic a dálnic, ta si na to najala firmu, která si najala firmu a ta zadala zakázku jiné firmě, tato firma už u nás nenašla další firmu, tak pověřila slovenskou firmu, která tu zakázku nakonec udělala. No a když most "žuchnul", tak nastalo správné české: "já nic, já muzikant". Roztomilé bylo, že viník se nakonec hledal na správě silnic, do jehož regionu stavba patřila, ačkoliv ten měl jediné právo - jít si občas prohlédnout, jak stavba pokračuje.
No, jak já miluju český Kocourkov!!! Jen je třeba si uvědomit, že každá z těch firem, která si na zakázku našla "dodavatele", to neměla zdarma. Všichni ti darebácii si nechali "zaplatit" to, že někomu "dali" práci.
Joj, to se bude huxa divit, až se jednou setká v běžném životě se šlendriánem, který tu vládne.
Legrační je třeba také to, že správy silnic vykonávají jen dílčí opravy, rozmisťují dopravní značky, v zimě odhrnují sníh a solí vozovky a asistují u nehod, ale zakázky většího formátu se "musí" řešit dodavatelsky. Jenže ty správy silnic na to měly lidi a vybavení....
To nám jde od matičky stověžaté velmi ekonomický způsob řízení, že? Zdůvodnění?
Prý se ušetří.....


Avatar uživatele
Bronzový

Vlada to zpusobuje. Kradou penize a chteji uplatky a tak na kvalitni vystavbu neubude a tim se stavi dost nekvalitne a proto to poruznu praska, jednoduse z tepla/zimy. Materialy se roztahuji a smrstuji pri zmene teploty.


Avatar uživatele
Zlatý

to způsobuje nekvalitní, ošizená, zfušovaná práce

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Příroda a životní prostředí

Zlatý Drap 650
Zlatý beer 514
Zlatý annas 513
Zlatý hanulka11 447
Zlatý mosoj 364
Zlatý www 358
Zlatý marci1 238
Zlatý gecco 206
Zlatý quentos 183
Zlatý venkovan 179

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.