Avatar uživatele
Bronzový

Co se stane při předávkování magnesiem?

Může hořčík uškodit?

Odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Při běžném užívání předávkování hořčíkem nevzniká. Vyšší množství hořčíku jsou regulovány samotným organismem (při vyšších koncentracích vstřebávání klesá) pomocí ledvin. Projevy silného předávkování se projeví až při konzumaci vyšší dávky koncentrovaného doplňku. A o jakých projevech že to mluvíme? Převážně se jedná o silný průjem a nevolnost. Pokud organismus nedokáže vyšší dávky zpracovat nebo vyloučit, může se projevit i slabost, letargie, zmatenost a poruchy srdečního rytmu. Při nadbytku hořčíku dochází ke snížení krevního tlaku, což vede ke vzniku závratí.
Zdroj: http://doplnky.vitalion.cz/…


Avatar uživatele
Bronzový

Předávkování/příznaky nejsou jednoznačné a pravděpodobně ojediněle vzácné.
Kdo by užíval dobrovolně nadměrné množství Mg/čehokoliv?
Užívánm samotného Mg dokážě lidské tělo přijmout jeho tak minimální množství, že o předávkování Mg snad ani nemůže být řeč ;-D.
V Magnezii žádný přírodní není (několikanásobně odfiltrován a zpět dodáno 00p*d)
Mg se bez vápníku ve správném poměru v lidském těle nepřisvojuje (platí i naopak).
K tomu nesmí být deficitních ještě několik dalších prvků a vitamínů.
Kamarádka z Olomouce léta užívá na doporučení lékaře Ca (osteporosa, celiakie) zcela bez zjevného efektu.
Po půlročním užívání Ca + Mg (http://dologran.cz/… se "ledy phnuly". V pátek volala, že se to zvedlo. Revmatologovi oznámila, že místo rozpustného Ca užívá dolgran, tak ji pochválil, zapsal vše do zprávy, kde je již doporučeno jeho další užívání :)
Přítel to má s Mg naprsto stejně, jeho hladina při laboratorním vyšetření iontů se zvýšila až po současném užívání obou prvků v tom správném poměru ..


Avatar uživatele
Pokročilý

U užívání těhotnou matkou může při vysokých dávkách dojít až k mangeziové narkóze plodu. Více zde http://www.zbynekmlcoch.cz/…


Avatar uživatele
Stříbrný

Zvýšený obsah hořčíku v těle se nazývá hypermagnezémie a je obvykle způsoben chronickým selháním ledvin, neléčeným diabetem nebo dlouhodobým užíváním laxativ. Jenom vzácně je způsoben nesprávným dávkováním potravinových doplňkú s obsahem hořčíku. Hlavními příznaky předávkování jsou zejména nízký krevní tlak, paralýza dechu nebo poruchy střevní peristaltiky.

Zdroj: http://www.prvky.com/horcik-v- potravinach.html

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1608
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1281
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 715
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.