Avatar uživatele
Amie

Co když mě nepřijmou na VŠ?

Nejsem si jistá jestli mě přijmou na některou z VŠ na které jsem se přihlásila. O jedno to už vím 100% a ted me začíná strašit „Co když mě nepřijmou nikde?“ Jaké jsou mé možnosti.

O 2. kolo vím a pokus o odvolání mám taky ještě v rukávu. Bydlím ve městě, kde jediná možná práce je asi servírka nebo za kasou. Navíc studuji gympl což moje možnosti ještě více komplikuje. Nemáte nějaké zkušenosti či varianty? Vyhazovat za jazykovku se mi nechci, i když jse to také zvažovala.
Doplňuji:
Já vím, můžu to zkusit příští rok, ale co letos?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Amie

Zajímavá 0 před 3996 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ahold

Stále platí, že na některých VŠ, můžeš studovat tzv. nultý ročník ze kterého máš podstatně větší šanci na přijetí.
A pokud se týká jazykovky:
Určitě to nejsou vyhozené peníze. Získáš státní zkoušku, která zvýší tvou cenu na trhu práce.
Samozřejmě se zdokonalíš v tom kterém jazyce.
Zůstane ti zachován status studenta a s tím spojené výhody: neplatíš zdravotní, ani soc. pojištění. Dostaneš ISIC kartu a tu jistě využiješ na různé akce a slevy atd.
A za rok – držím ti palce!! Vyjde ti to.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lucijej

Pokud tě nikdě nepřijmou, tak některé školy dělají ještě dodatečné přijímačky – a když ne na VŠ, tak na VOŠ.
Navíc, když ti teď na jaře napíšou, že tě nepřijali, tak neztrácej hlavu, protože každý si dává vícero přihlášek a přijmou je hned na několik škol, ale nastoupit mohou jen na jednu, max. na dvě, takže až proběhne zápis do studia, se několik míst uvolní a tím pádem pak posílají dopisy o dodatečném přijetí, ale ty chodí až během září – řijna.
A ikdyby tě přes to všechno nepřijali, tak je ten ideální čas vycestovat do zahraničí – ať už jako óperka, nebo na výzum work and travel apod.

Anebo si hledat práci mimo město.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
marci1

Pokud Vás nepřijmou, nevzdávala bych se a příští rok to zkusila znovu. Zkusila bych zatím nějakou práci. Praxe v každém oboru Vás obohatí a bude přínosem pro Váš další život. Vím, že to zní jako klišé, ale je to opravdu tak. Potvrzuji vlastní zkušeností.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

Co zkusit technickou vysokou školu strojařinu elektrotechniku tam je menší nával než třeba na IT, práva, ..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

V případě nepřijetí na VŠ máš více možností než jenom jako servírka. Problémem je samozřejmě nulová praxe. Když budeš hledat, tak určitě něco najdeš.
Nejsi jediná, kdo má a měl takové starosti. Na většinu vysokých škol jsou směrná čísla mnohonásobně nižší než počet studentů hlásících se ke studiu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jpau

Tím že jsi z gymplu je v tuto chvíli možnost nějakého tvého praktického uplatnění nulová (pominu-li práci v bordelu apod.), protože vlastně nic neumíš. Pokud tě nepřijmou, máš následující alternativy:

  • jazykovka (můžeš nastoupit po řádných přijímačkách)
  • soukromá VŠ (můžeš nastoupit po řádných přijímačkách)

Pokud nechceš vyhazovat prachy za jazykouvku nebo soukromou školu (- naprosto tě chápu, v obou případech vzdělání na hovno) tak pak už jen pracák.

Ještě mě napadá to co píše Koleso ale asi v pouze z důvodů přežití toho jednoho roku, např. na fs čvut lze ten první semestr zvládnout docela v pohodě (v tvém případě by stačilo jen nahrabat pár kreditů, takže bys nemusela dělat matiku atp. i když matika I je zdrovna docela výsměch 🙂 ) no a pak už máš zaručený status studenta do půlky září a můžeš to vesele zkoušet dál… No a neplatíš nic.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
HugoCharles

Práci rozhodně ne. Jakmile si člověk přeruší studium, začne pracovat a navykne si na zdroj příjmů, už jenom těžko se bude vracet zpátky do vzdělávacího procesu. Radši zkusit ještě nějaký obor, kde se dají podávat přihlášky i teď a člověk se tam snadno dostane. Třeba nějaká ekonomka, filozofická nebo jaderná fyzika na čvut.

Člověk třeba zjistí, že ho to baví, i když by ho to v životě nenapadlo, zůstane ve smýšlení studenta a další rok to můžeš zkusit jinam nebo pokračovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ladaadal

Taky doporučuju jazykovku nebo jakoukoli jinou školu, jak píšou ostatní. Valná většina těch, co si chtěli na ten necelý rok přivydělat už se do školy nikdy nevrátila, nebo až po letech, když jim chybělo vzdělání pro zaměstnání. Návyk na trvalý zdroj příjmu je příliš silný, než aby se od něj někdo odpoutal. To opravdu zvládne jen pár jedinců. A s gymplem bez vysoké školy bys byla pro život opravdu skoro k ničemu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek