Avatar uživatele
kajicek94

Jak se řeší škodní události menšího rozsahu na vozidlech?

Zdravím,
dnes mi na parkovišti neznámý pachatel naboural auto, kdy protlačit jeho bok a poškrábal lak (dvoje dveře). Auto mám zcela nové od začátku tohoto července. Mám havarijní pojištění od Uniqa. Přivolal jsem policii, sepsal záznam a nahlásil škodní událost pojišťovně.

V daném hlášení pro pojišťovnu jsem požádal o výměnu poškozených dveří za nové originální díly, resp. nové dveře, tedy předem odmítl opravu.

Sice nevím, kolik stojí nové dveře, ale již nyní předpokládám, že by pojišťovna nebude dvakrát ochotna mi proplatit nové a napíši něco ve smyslu „vyklepat a nabarvit“, což z pochopitelných důvodů nechci.

Nemáte někdo zkušenost (třeba jako likvidátor, pojišťovák či klient), jak se v těchto případech u 3 měsíců starého auta postupuje, když vznikne taková škoda, která by mohla být likvidní vyklepáním a opravou laku, ale poškozený požaduje nový díl? Ještě uvedu, že nemohu předem posoudit, zda je to opravitelné, resp. zda servis bude schopen uvést auto do původního stavu před nehodou a proto bych preferoval nový originální díl.

Děkuji za odpovědi
kajicek94

Zajímavá 0 před 920 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Nemám zkušenost s novým autem, ale se starším. Bylo to u jiné pojišťovny, havarijní pojištění sem neměl. Pojistka šla z povinného ručení, toho co nehodu zavinil. Sešli jsme se s viníkem, kontaktovali jeho pojišťovnu, Podle pokynů pojišťovny jsme popsali , nafotili a odeslali. Během asi 14 dnů jsem měl peníze na účtu k úplné spokojenosti. Opravu jsem z odhadnuté částky bez problémů uhradil. Nepředpokládal jsem to, ale byl jsem nadmíru jak se službami, tak s plněním maximálně spokojen.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Tak havarijko funguje tak, že ty platíš spoluúčast, často je to 5000 Kč / 5 %. Pokud jde o opravu, tak tu dělá autorizovaný servis a ne nějaký Franta z Dolní Lhoty. Nic proti Frantovi, ale ten dělá to, že plechy vyklepe a přelakuje. Autorizované servisy udělají to, že díl jako jsou dveře nebo třeba kapota vymění za nový. Takže určitě nemusíš mít strach, že by ti tam nechali srovnané, původně promáčknuté dveře, ale dostaneš nové originální díly. Já mám zkušenost u Škodovky, nepředpokládám, že by jiné značky na našem trhu fungovaly jinak.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Jsou dvě možnosti. Můžete si nechat vyplatit „tabulkové peníze“ a nechat si opravit auto kde budete chtít, nebo ho dáte do autorizovaného servisu, tam ho opraví a pojišťovna opravu uhradí. Tu první možnost využije právě ten, kdo třeba nechce nové díly, ale opravu mu provede třeba někdo známý (použije např. použité díly z vrakoviště), za méně peněz (zbytek pak má poškozený v kapse).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Co já mám zkušenosti, tak pojišťovny platí výměnu dílů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání