Avatar uživatele
zelí

Co je jaká součástka (stará TV)?

Ahoj, na internetu jsem nic nenašel, možná jsem hledal špatně ale nejsem odborník (zatím).
Rozdělávám starou TV a než ji nenávratně zničím rád bych věděl jak se jaká součástka jmenuje a co dělá.
Všechny součásti jsou napájeny na 3 deskách, u každé součástky je písmeno a číslo, např C55.
Už vím, že C jsou kondenzátory a R jsou rezistory. Ale dál nic.
Dále tu jsou: VD, VT, XT, VS, XN, XT, L TV, neznáte nějákou stránku kde bych našel co to je za součástky? Používá se stejné značení i dnes? Jedná se o starou tv od babičky.

Děkuji všem.

Isteron: Jojo díky našel jsem, snad tam najdu co hledám, je to značené jinak než v té tv, ale to se dalo čekat.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 3208 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
orwell

Tato značení součástek vychází z norem (neznám jejich čísla), často jsou přejata z německých norem VDE a liší se od našich bývalých „tesláckých“. Je v tom binec, moc se to nedodržuje. Namátkou si vzpomínám, že VT je značka pro tranzistory, VD pro diody, VS pro diak, triak, nebo tyristor, XT pro svorkovnice nebo kabelové spojky, resp. koncovky, XN nevím, L začínají některé vinuté výrobky (cívky, tlumivky) atd.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
jáára

CRT televize nedělám, ale když napíšeš co je to zač, tak ti ty značky určím.

Poslal sem ti schema té televize.

Upravil/a: jáára

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
isteron

Na to potrebuješ výrobný katalog súčiastok, podľa výrobcu. Môžu to byť tranzistory, integrované obvody , tlmivky , tyristory, a p. Elektroniku si nenaštuduješ na pár riadkov na webe. Ja som sa o to zaujímal od svojich 10. rokov a doteraz som sa, po 50 rokoch ďaleko nedostal, keď stratíš v tomto odbore krok s vývojom. Najmä s príchodom polovodičov.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Honzyn14