Avatar uživatele

Zavírají řidiči MHD schválně cestujícím dveře?

Připadá mi to, jako že ano. Prostě už vypršel čas, tak nazdar. Matka se dvěma malými dětmi má v tu chvíli jen jedno a druhé na cestě. Pro cestující běžná realita.
-
nemyslím tím dobíhající cestující, ale pomalu nastupující důchodce, postižené, matky s dětmi atd.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Někteří možná ano, ale zrovna dnes se mi stalo, že řidič měl už dveře zavřené a když mě uviděl, znovu je ještě otevřel. Díky pane řidiči. :-))
Doplňuji : Nedobíhala jsem, ale "dokulhávala", jelikož mám pohmožděné koleno. Tedy invalidka. :-))

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Záleží na povaze jednotlivců.

Takoví řidiči by snad neměli jezdit; pokud to někdo nahlásí!


Avatar uživatele
Zlatý

Vše je jen v lidech.


Avatar uživatele
Zlatý

I řidiči jsou jen lidé...
;-)
Někteří zlomyslní, někteří ne...
A taky záleží, jaký prostředek MHD řídí - zatímco městský autobus může klidně půlminutu počkat, autobus příměstské linky klidně minut i několik, vlak metra ne...
___
A - mimochodem - proč by měl dopravní prostředek (který jede co 5-10 minut) plný dochvilných cestujících čekat na jednu opozdivší se??
A jak píšu - na příměstské lince může být situace úplně jiná...


Avatar uživatele
Stříbrný

udělal mně to jeden mladej arogant, dobrá...poznačil jsem si SPZ vozu a stížnost na direkci, ho z místa nevyrazí, řidičů busů je málo ale aspoň znejistí a má záznam v posudku, hodnocení


Avatar uživatele
Bronzový

Život řidiče MHD, (pro ty, kteří neustále kritizují)

Pořád je nedostatek řidičů. Většina z nás jezdí 5/1, (pět dnů v práci, jeden den volna), jezdíme ranní, (od 3h), odpolední, (do půlnoci), trhačky, (3-9, 11-18), celodennky, (8-20), každý den jiná linka. Každý nám nadává, že je přivřeme ve dveřích, že jedeme pozdě, že jim ujíždíme před nosem, že jezdíme jako čuňata... Jenže si neuvědomuje, že když budu na každého čekat, tak jsou zastávky, ze kterých ani neodjedu, protože stále z nějaké strany někdo dobíhá, (zejména v mrtvém úhlu zorného pole). Každý řidič zavírá po nastoupení posledního cestujícího. Vesměs už nelze předpokládat, že někdo bude ještě vystupovat, ten kdo si to rozmyslí na poslední chvíli a proto vás "přivřeme" do dveří a za většinu těchto případů si můžete sami. Jsme řidiči, ale zastáváme funkci revizora, mluvčího, informátora, poradce, vyhazovače, uklízečky - ano, po vás, po těch, kteří se neumějí chovat... Každou minutu co přijedu později na točnu se okrádám o přestávku, byť je počítána na minuty jako bezpečnostní a "mám" jí dodržet. Když na někoho počkám, ani nepoděkuje a o několik zastávek dál mi jiný nadá, že jedu pozdě a že nestihne jiný spoj. Většina zpoždění je zůsobena provozem, nebo důchodcema. Kolikrát není ani čas si zajít v klidu na wc, spousta řidičů má nějaké zdravotní problémy, vlivem sezení za volantem, (třeba kožní problémy), a ne, opravdu nemáme kvalitní, masážní, pohodlná sedadla na kterých oněch 7 hodin jízdy je balada, většina řidičů se nedožije 60-65 let, protože umírají na infarkty, nemoci způsobené stresem, přepětím, komplikacemi srdce. Žijeme a spíme nepravidelně, spánek přizpůsobujeme zaměstnání, což tělu neprospívá. Jsme stále ve stresu, na každé směně jsme vystaveni vlivům provozu, zabráníme několika dopravním nehodám, srážkám s chodci, kteří nerespektují semafory, nebo předpisy, vkládáme do zaměstnání svá rizika - někdy vědomě porušíme předpisy, aby vy, jste byli včas na místě, dohnali jsme zpoždění, musíme se proplétat denně hustým, neustále se zhoršujícím, městským provozem, (opravdu to není jako cesta na dovolenou), 90% řidičů naprosto nerespektuje povinnost umožnit autobusům a trolejbusům výjezd ze zastávky, kolikrát je nutné si vyjetí nebezpečně "vynucovat", navzdory tomu že máme jezdit šetrně a šetřit náklady na provoz. Jsme hlídáni vedením, zda-li jízdní řády dodžujeme, chodí na nás stížnosti, ani dopravní piloti nejsou v takovém stresu, plat je neúměrný tomu, co se od řidiče MHD očekává, proto je nedostatek řidičů. Ne každý má na to náturu a nervy. Velká většina toto zaměstnání dělá proto, že jej to baví. Ano, tváříme se někdy nepříjemně, ale vzhledem k tomu, co za jednu směnu prožijeme, nejsme schopni jezdit s úsměvem od ucha k uchu. Máme rádi, když cestující jsou připraveni k nástupu, k výstupu, když znamení dávají včas, když jsou přichystáni k odbavení, když pozdraví, když poděkují.... jste takoví všichni? A vždycky? Takže si dále stěžujte, že neumíme.nic jiného, aby jste za několik let chodili pěšky. Kvůli vám bude méně a méně řidičů, kteří tuto práci budou chtít dělat. Skončily časy mladých řidičů s hotovými řidičáky z vojny, kde se dělaly zadarmo. Na vojnu se nechodí, oprávnění, aby mohli "jezdit", se vším všudy se šplhají do desetitisíců. A vesměs v dnešní době si to hradí každý sám ze svého. Podniky chtějí hotového řidiče se vším, to je nejlepší a musí umět vše.

Zdroj: Facebook


Avatar uživatele
Zlatý

Kdysi jsem četl rozhovor s řidičem MHD. Došlo samozřejmě i na tuto otázku. Řidič se dušoval, že naschvál to určitě nedělají - i když to může tak vypadat - , ale že situace je taková, že párkrát počkají, načež se ta několikavteřinová zpoždění nastřádají, jsou z nich minuty a pak už si ten luxus počkání na dobíhajícího dovolit nemůžou.
Ovšem bůhví nakolik je to výmluva a nakolik realita. Samozřejmě, jak už tu někteří zmínili, povaha určitě roli hraje taky.


Avatar uživatele
Bronzový

V krajském městě Jižních Čech je to běžné, zavřou dveře před nosem, klidně Vás skřípmou mezi dveře při výstupu i nástupu ;) Důchodci s holemi hopsají jako srnky nebo čekají. Viděla jsem i kočárek mezi dveřmi trolejbusu.
Linky, které jezdí v 5 - 10 minutových intervalech, na těch se nic neřeší...
Samozřejmě je to i v lidech ;-)
Viz. ptáč v diskusi, řidiči to také nemají jednoduché a stěžovatelů je dost..


Avatar uživatele
Registrovaný

Naprosta vetsina ne. Jinak sorry, nikdo by nedojel v cas.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

ptáč

Oni by počkali. Jenže téměř za každým rohem číhají kontroly zalezlí v autech se stopkami v ruce. Řidiči jsou ve stresu, musí dbát na čas, bezpečnost a vnitřní předpisy. Čekat dýl nemohou, protože by ztratili čas. Trasy jsou vypočítané na vteřiny. Je to kvůli (díky) věčným stěžujícím, věčné žalování přes telefon do dopravního podniku.

 

Zajímavé otázky v kategorii Aktuality a zábava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Aktuality a zábava

Zlatý Drap 4390
Zlatý hanulka11 2790
Zlatý led 2475
Zlatý briketka10 2268
Zlatý annas 1827
Zlatý quentos 1547
Zlatý tom004 1522
Zlatý iceT 1520
Zlatý dědapetr 1472
Zlatý mosoj 1426

Zobrazit celkový žebříček

Kategorie otázek

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.