Bronzový

Volební zákon.

Nevíte na jaké stránce nalézt úplné znění volebního zákona?Nebo poradíte jak se postupuje při volbě starosty?Má kandidát s největším počtem hlasů autamaticky právo na toto místo?Děkuji
Doplňuji:
dĚKUJI ZA VYJASNĚNÍ O JAKÝ ZÁKON JDE.jSEM úplný laik a dnes mě bombardují lidé z obce,že určitě vím jak to je-nevím jak na to přišli.Takže jsem to pochopila tak,že zvolení členové zastupitelstva,nezávisle na počtu hlasů navrhnou člověka ze svých řad a musí se dohodnout na jednom????Jde o to,že moc lidí není spokojeno se současným starostou,ale zase o pár hlasů se do zastupitelstva dostal.Pokud ale ostatní zastupitelé navrhnou jeho a zvolí,tak počet hlasů lidí jiného kandidáta je vlastně úplně pezpředmětný?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Starostu volí nově zvolení zastupitelé, s to způsobem, který upravuje volební řád a zákon o obcích
------------------

§ 103/2 zákona o obcích (viz zdroj)
"Starostu a (...) volí do funkcí ZASTUPITELSTVO obce(...)"

------------
Btw.
ve vámi zmiňovaném ´volebním zákoně´, tj. zákoně č.491/2001 Sb. o volbách do zastupitelstev obcí nenaleznete NIC o volbě starostů :-(
Doplňuji:
Ano, počty hlasů, kterými byli jednotliví zastupitelé zvoleni, nemají žádný faktický vliv na budoucí volbu starosty.

Teoreticky může být starostou zvolen i člen zastupitelstva, který měl ve víkendových volbách nejméně hlasů..., bude záležet na diplomatickém umu kandidáta na starostu, zda si předjedná dostatečný počet hlasů pro svoji volbu...

Zdroj: http://www.sagit.cz/pages/sbir katxt.asp?cd=76&typ=r&zdroj=sb 00128

Další odpovědi:

Zlatý

Zákon o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů

http://portal.gov.cz/…

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1819
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 671