Avatar uživatele

Uvítáte neplacení 30ti korunového poplatku u lékaře či v lékárně?

Nebo k lékaři často nechodíte?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Ty si myslíš, že ten zrušený poplatek se neobjeví jinde, v jiné formě a několikrát vyšší?!
Doplňuji:
Lahny, nejsem si jistý, ale mám takové tušení, že nemocenská byla proplácená pouze pracovní dny, tedy od PO do PÁ. Za recept se platila jedna koruna československá a vůbec, máš pravdu, ta jistota pominula volbou toho dramatika. Jak on se to vlastně jmenoval?

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Ano, uvítám.Když jsem byl nemocný, za návštěvu 30Kč, za recept 30Kč + 2 položky na receptu = 60 Kč + ještě doplatek za léky 300 - 400 Kč, tak to je celkem 420 (520)Kč.A když jsem 24 měsíců nezaměstnaný, tak KDE JE VZÍT??
A před i když jsem byl předzaměstnaný a byl nemocný, tak s poplatkem celkem 520 Kč a za dva dny jsem tam musel znovu, protože po těch lécích mě bylo více špatně, takže další poplatky + 500 Kč za další léky.
Tohle jsme za komunistů NIKDY nemuseli platit.A to nepočítám v dnešní době 3 dny marodění bez nároku na mzdu.Tenkrát jsme měli placené VŠECHNY dny marodění.
Takže máme se dnes lépe než dřív?
Doplňuji:
Tam je špatně napsaná věta..omlouvám se...má být A i když jsem byl zaměstnaný......


Avatar uživatele
Pokročilý

Ano, uvítám, nikdy jsem s tímto poplatkem nesouhlasil.


Avatar uživatele
Stříbrný

K doktorovi skoro nechodím,za posledních pět let jsem byl jen třikrát,s úrazem.Takže mě poplatek nijak nezatěžoval.Ale je mi jasný,že třeba důchodci,kteří si musí chodit každý měsíc pro léky zrušení poplatku uvítají.


Avatar uživatele
Stříbrný

Ano.
Ještě by se měly snížit/zrušit
doplatky za léky.


Avatar uživatele
Stříbrný

Ne. Nebudu drzet vitaci rec, neponesu transparenty, nebudu stavet slavobrany.

Prestoze nemarodim a nejspis by mi placeni nevadilo, nikdy jsem nepochopil, proc platime zdravotni pojisteni a navic poplatek. Takze se zrusenim souhlasim, ale ani jsem nezaznamenal, ze k tomu ma dojit.


Avatar uživatele
Bronzový

já k doktorům chodím jen na úrazy. umřu zdravej
Doplňuji:
KK1. jestli kárysty považuješ za socky, tak to mě těší. sem další socka...


Avatar uživatele
Zlatý

Přestože mně osobně se tento výdaj prakticky netýkal, jeho zrušení vítám. Bylo to řešení hloupé, nesystémové. Mnohem efektnější je zvýšení minimální mzdy. Peníze budou zpátky prostřednictvím zvýšeného pojistného a za potlesku neinformovaných.
Mnohem závažnější problém vidím v doplácení léků.


Avatar uživatele
Pokročilý

Mě je to vcelku jedno. Já nejsem žádná socka, která jezdí celý život s ještěrkou.


Avatar uživatele

ja bitte
Doplňuji:
Ach těžký úděl lidstva jest : Jedním právem zrozeno,druhé už čeká pěst,z marnivosti zplozeno,již dále odepřu má,jako choré stvořeno,ve zdraví si zkonává.(motto)


Avatar uživatele
Bronzový

Ne. Peníze jen budou chybět nemocnicím.

(Tím neříkám, že konkrétně poplatek za léky byl blbě nastavený - měla se platit jen jedna částka za recept! - to je projevuje i teď, když se jedná o kompenzacích).

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Stříbrný

ivzez

Dávky nemocenského pojištění – nemocenské, ošetřovné
a mateřská se stejně jako dnes vyplácely za kalendářní dny.

Nemocenské bylo na začátku nemoci nižší a s délkou nemoci
se zvyšovalo, jestli se nemýlím max. na 75 %.

Zmíněných 90 % se vyplácelo při mateřských dovolených.

Dnes se v době nemoci rozlišuje náhrada mzdy od zaměstnavatele,
která náleží za 56 hodin a nemocenské, které od 15. dne nemoci
vyplácí OSSZ za kalendářní dny.

Přestože zaměstnavatel za první tři směny nevyplatí nic,
vychází náhrada mzdy o něco lépe než nemocenské.

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

pro barbakan
Ano, nemocenská byla vyplácená jen pracovní dny, ALE KAŽDÝ PRACOVNÍ DEN a ne jako dnes, kdy jsem první tři pracovní dny doma ZADARMO.
A za recept byla 1 Kčs, ale to byl pakatel proti dnešku.
Jestliže jsem měl 2500 Kčs výplatu, tak to bylo 2500 receptů.V této době za výplatu 10tisíc (což má v této republice víc jak polovina lidí) mám jen 333 receptů.

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

pro barbakan
Tak takovéto tabulky jsou na h....o.Je ptřeba počítat s CELKOVÝMI náklady domácnosti.
Kdepak tam je spočítána voda, elektřina, odpady, placení za dotora, nájem (já bydlím v rodinném domku, takže jsem nemusel nájem platit), placení školních pomůcek (dříve prvňáci všechny pomůcky zdarma), domovní daň, atd.
Zde mám vypočítané mé náklady domácnosti za r.2012
Výpočet denních nákladů
Elektrika
2012 ---2400kWh : 365 = 6,57 KWh x 4,58 = 30,09 Kč (drastické šetření elektrikou)
(10,96x4,58=50,20 Kč v dnešní době)
1989----4000 kWh : 365 = 10,96 kWh x 0,45 = 4,93 Kč
Voda
2012---- 36 m3 : 365 =0,099 x 53 Kč/ kubík = 5,25 Kč
1989-----neomezeně za 0,50 Kč za den (paušál 180 Kč za rok)
Odpady
2012----1000 Kč/ 2 osoby = 2,74 Kč/den
1989-----0Kč
Domovní daň
2012----520 Kč/rok : 365 = 1,42 Kč
1989-----30 Kč : 365 = 0,082 Kč
Dojíždění do práce
2012---30 km denně autem = (600km/měsíc. prům.spotř.6l/100km=36 l/měs.x 35Kč/l=1200Kč)
=3,29 Kč (počítáno denně, ne pracovní dny) a to pouze za benzín
1989---2 Kč za týdenku (104Kč/rok) : 365 = 0,33 Kč

2012---Kupování pracovních pomůcek (boty, montérky,placení za čistírnu nebo za prášky na praní)
Nemocnost (3dny v nemocnici….bez výplaty+300 za nem.+300 za léky)
550za den= 1650Kč + 300 + 300 = 2250 Kč
1989 --- pracovní pomůcky zdarma
Nemoc 90% + nemocnice, léky ..zdarma
2012---šetření na auto nejméně 10 let (každým rokem se ceny zvedají)
1989 ---Šetření na auto..za 4 roky ušetřeno (po celou dobu se nezvedly ceny za všechno)
Dříve auto na výlety, dnes nutností do práce, výlety neexistují(musí být dvě auta v rodině)

Denní náklady celkem
1989---4,93 + 0,50(neomezeně) + 0,082 + 0,33 = 5,84
2012—30,09 + 5,25 + 2,74 + 1,42 + 3,29 = 42,79 (+20 za el.=62)

Výplata 2012…..11000Kč manželka 8500Kč
1989……2500Kč manželka 1800Kč

Avatar uživatele
Zlatý

barbakan

Jsem rád, žes reagoval. To , co tam prezentují je lež!
To co popisuješ je holá pravda, ale těm, co to neprožili to nevysvětlíš.

Avatar uživatele

anonym

já tu dobu taky zažil je mi ted mnohem lépe než za komančů,jen se vám divím,vám co pořád remtáte,že se neodtěhujete třeba do Ruska,Číny,Kuby apodobně.

Avatar uživatele
Zlatý

barbakan

Jugar, tak schválně. Co děláš, kde děláš, v čem bydlíš, jezdíš, léčíš se, jezdíš na dovolenou, máš finanční rezervu, byl jsi nezaměstnaný....

Odpovíš?

Avatar uživatele

anonym

Barbakane,dělám ano,umím se o sebe postarat,bydlím v domku na vesnici,neléčím se,nemám proč,na dovolenou nejezdím a nikdy jsem nejezdil,jezdím pouze na vandry a užívám si vnučky na své zahradě a v přírodě,byl jsemj eden čas nezaměstnaný,Platím hypotéku.ještě něco?
Spočítej si,když pracuje muž i žena v domácnosti a mají cca celkem při dvou platech řekněme30000,v domlu jsou měsíšční nákladys dopravou elektřinou a uhlím i s jídlem něco kolem 10000,tak si spočti jak si žijeme.čao

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

pro Jaguar
Také bydlím na vesnici.Když jsem se přistěhoval do této vesnice kde žiju (r.1979), tak měla 420 obyvatel, zde byla školka, škola, hospoda s tanečním sálem, prodejna Jednoty, dojížděla sem pojízdná prodejna s masem ( a měli tam všechno),autobus každou hodinu do jednoho okresního města (Trutnov nebo Náchod), autobus do blízkého města (5 km) na každou směnu a poslední přijížděl ze směny o půl jedenácté, a prosperující družstvo, které zaměstnávalo 70% obyvatel vesnice. Traktoristé z družstva protahovali silnice a přilehlé cesty, takže ráno o páté nebyl problém vyjet s autem.
Dneska NIKDO neprotahuje, cestu si každý musí vyházet sám SILNICE PROTAHUJÍ AŽ MAJÍ SILNIČÁŘI ČAS (jsme silnice třetí třídy), takže až do osmé hodiny nebývá protažená.A pokud někdo z nás chce od soukromníka, co má traktor, protáhnout cestu, tak mu to musí zaplatit.Tenkrát družstvo platilo mzdu traktoristům a oni byli rádi, že mají co protahovat.
V tom městě bylo 6 továren, které braly lidi jakéhokoliv věku a kdykoliv, takže si i člověk přes padesát mohl vybrat kam chce jít dělat.
Dneska má vesnice 280 obyvatel A NENÍ TADY Z TOHO CO JSEM VYJMENOVAL NIC. Budova školky a školy (v jedné budově obě zařízení) je v dezolátním stavu, bývaly tam dříve i volby, nynější volby musely být v jiném objektu, prý aby nespadlo lidem něco na hlavu.Ani v tom městě už nejsou fabriky, které by vyráběly české zboží.
Jak je tedy možné, že za komunistů toto všechno fungovalo a lidé se měli lépe než dnes (a to ještě si tady mladí lidé stavěli domky svépomocí).Po r. 1991 se tady už nepostavil ani jeden!!!! Sice jsou u každého baráku auta, ALE TO JE Z MUSU, protože autobusem se nikam nedostanete, zrovna tak do práce také ne.
Chodíte nakupovat, ale asi máte prodejnu blízko bydliště.My když chceme nakoupit, tak nás stojí autobus tam a zpět 30Kč, nebo musíte jet autem (a to také není zadarmo). Když jsem něco zapomněl v krámě, na kole a zpět jsem byl s nakoupeným zbožím do 10ti munut A ZADARMO.Když zapomenu dneska něco, tak se buď bez toho musím obejít a nebo ZAPLATIT další benzín či autobus a do 10ti minut TO NESTIHNU.Takže když se jede na nákup tak to je nejméně na 14 dní čili 30-40 rohlíků, 4-5 bochníků chleba atd.Pak nám tady modří ptáci křičí, že mají lidi plné košíky, ale že jedu na ten nákup jednou či dvakrát za měsíc to už nikdo nevidí. A tohleto mám chválit?
Přijďte tyto Vaše bludy přednášet do naší vesnice a lidi Vás roznesou na kopytech.
To co Vy tady kážete to jsou jen prkotiny proti tomu, co dneska musí lidi na vesnicích v příhraničí (Krkonoše, Krušné hory, Šumava) denně prožívat.
A za další.Do práce jsem dojížděl 30 km (nyní jsem nezaměstnaný).Z platu 10000 čistého jsem dal 2500 jen za benzín (nejsou započítané peníze za olej, opravy auta dvoje pneumatiky atd).Manželka jezdí do práce autobusem a dá 1200 Kč jen za autobus a bere 8500 čistého.Takže si spočítejte kolik nám zbude.Odpočítejte náklady na domácnost (jak jste psal uhlí, dřevo atd) a teď řekněte jak s tím vyjít.
Nejsem a nikdy jsem nebyl komunista.Co já jsem se jim nadával na schůzích (teda kritizoval).Ale v dnešní době musím konstatovat, že moje životní úroveň klesla a proto nikdy nebudu chválit tento systém.

Avatar uživatele

anonym

Co to má společného s 30ti korunovým poplatkem u lékaře?jak zněla moje otázka.

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

pro Jaguar
A proč se nevystěhoval Havel tenkrát, když se tady měl tak špatně?(to mu vystěhování nabízeli).
Já jsem se narodil v Čechách a taky v Čechách chci umřít.(Havel šel také raději do vězení než do vystěhování.Jenže on se měl jako disident lépe než se mám já dnes.On práci sehnal všude, i v tom pivovaře, kde mně vzít nechtějí, že jsem starý.Všichni disidenti měli práci, i když třeba v kotelnách, ale rodinu uživili.Naši generci nikde přijmout nechtějí, že jsme starý a pro firmy neperspektivní...takto mi to bylo řečeno při hledání práce).

Avatar uživatele

anonym

Lahny neplet se pana Havla,asi si ještě nic nepochopil a neumíš sedo společnosti dobře zapojit,je viděts prominutím,že jsi komanč jak poleno,

Avatar uživatele
Pokročilý

střevo

lahny, to nikdo netvrdí, že se máme líp

máme se sice hůř, ale máme svobodu(ať s ní dou do prdele)

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

Já říkám všem dnešním modrým ptákům, kteří všechno přepočítávají na peníze,CO SI ZA TU SVOBODU KOUPÍM?Dřív jsem ji neměl a měl jsem všechno, dnes ji mám a mám se hůře než dřív.

Avatar uživatele
Pokročilý

střevo

no voni to uviděj příští rok, až budou najednou platit 300,- a ne 30,-
možný to je

 

Zajímavé otázky v kategorii Aktuality a zábava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Aktuality a zábava

Zlatý Drap 4389
Zlatý hanulka11 2790
Zlatý led 2475
Zlatý briketka10 2268
Zlatý annas 1827
Zlatý quentos 1547
Zlatý tom004 1522
Zlatý iceT 1520
Zlatý dědapetr 1472
Zlatý mosoj 1426

Zobrazit celkový žebříček

Kategorie otázek

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.