chtěla bych poradit..jsem v prváku…mám hodně učení protože sem přestoupila z jiné školy..mám toho fakt hodně a newím jak si s tím mám poradit..abych uměla všechno na jedničku..učím se neustále ale už je mi z toho na nic..poradte mi jakým stylem se mám učit..abych to zvládala..děkuji
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5223 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
JAK SE UČIT, ABY MĚ TO NEBOLELO
Správné učení – METODA 5P
Úspěch ve škole často závisí více na domácí přípravě, než na tom,
jak chytří jsme se narodili. Některým jde učení pomaleji, jiní s ním
nemají sebemenší problémy. Ale existují body, kterých byste se měli
držet, pokud se chcete opravdu DOBŘE A EFEKTIVNĚ naučit. Tyto body lze
shrnout v tzv. metodě 5P.
První P – PODMÍNKY (podmínkami je myšleno prostředí – váš pokojíček nebo obývací pokoj v bytě), ve kterém se učíte.
Mít vlastní pokoj
Vyvětrat
Teplota mezi 18 – 20 stupni C
Dostatečné osvětlení
Ticho
Vypněte mobil, televizi a počítač
Jako zvukovou kulisu můžete použít tichou hudbu s cizojazyčným textem
Připravit si pomůcky, které k učení potřebuji (tužky, fixy)
Neučit se v posteli (místo odpočinku)
Zkuste se učit v sedě u stolu
Dostatek tekutin
Pořádek na pracovním stole
Druhé P – PLÁNOVÁNÍ ČASU
Plánováním hodně získáme – čas na sebe a své koníčky
Poznámkový blok – zapisování dat
Učte se každý den ve stejnou dobu
Vytvořte si plán učení, kdy se budete učit a co se budete učit
Třetí P – PŘESTÁVKY
Pauzy a přestávky slouží k tomu, abychom vydrželi učení tak dlouho,
jak potřebujeme
Velká přestávka – mezi školou a volným časem
1 – 2 hod
Aktivně odpočívejte
Krátké přestávky při domácí přípravě
5 – 10 min
Např. utřít nádobí, vyvětrat, sníst jablko, udělat si čaj, …
Učte se v kratších blocích
Prvně 30 min učení, poté 10 min pauza, 15 učení a 5 min pauza
Pak dělejte pauzy každých 15 minut
Čtvrté P – POZNÁMKY A PRÁCE S TEXTEM
Psaní poznámek nás ve škole moc nebaví
Poznámky (ne ty do žákovských) mají několik výhod
Zkratka výkladu vyučujícího – základní informace, které je třeba
umět z vyučování
Své poznámky pochopíte nejlépe VY SAMI
Ukládání do paměti
Metoda POČAČO
Problémy při psaní poznámek ve škole
Soustředění se na výklad učitele (ve třídě je hluk)
Velká rychlost výkladu
Učitel přeskakuje z myšlenky na myšlenku
Nerozumíte výslovnosti vyučujícího
Páté P – Paměť
Zapamatování je složitý proces, proti kterému funguje proces
zapomínání (všichni známe)
Cílem učení je znemožnit zapomenutí naučených poznatků nebo alespoň
zpomalení zapomínání.
Fungování paměti
Pamatujeme si hlavně to, co k životu nezbytně potřebujeme
Kolik si toho pamatujeme?
První den – cca polovina až 60% z přečtených dvou stran
z učebnice
Druhý den – klesne množství informací již jen na nepatrný zlomek
(u někoho to však může být ještě stále až 30% informací)
Za týden – si mlhavě vzpomenete, že jste něco četli z učebnice a
možná si ani nevybavíte, že jste vůbec nějaký text četli.
Jak se kdo učí?
Někdo se lépe učí, když informací vidí = čtení textu
Jiný si lépe zapamatuje slyšené inf. = výklad druhé osoby, opakování
nahlas)
Další se naučí nejlépe tím, že si své poznatky píše, kreslí
(podtrhávání, přepis textu, atd.)
Kombinace =
Poznatky se učte tak, jak jdou logicky po sobě
Systematické opakování
Velká písemka = rozdělte si učení na několik částí
Pomůcky na zapamatování
K učení přistupujte v klidu
Naučte se učivo používat v praxi
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2523 | |
quentos | 1796 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1341 | |
led | 1301 | |
aliendrone | 1104 | |
zjentek | 1013 | |
Kelt | 970 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |