Avatar uživatele
zuzaa..

učení do všech předmětů..

chtěla bych poradit..jsem v prváku…mám hodně učení protože sem přestoupila z jiné školy..mám toho fakt hodně a newím jak si s tím mám poradit..abych uměla všechno na jedničku..učím se neustále ale už je mi z toho na nic..poradte mi jakým stylem se mám učit..abych to zvládala..děkuji

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5223 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kenyrts

JAK SE UČIT, ABY MĚ TO NEBOLELO

Správné učení – METODA 5P
Úspěch ve škole často závisí více na domácí přípravě, než na tom, jak chytří jsme se narodili. Některým jde učení pomaleji, jiní s ním nemají sebemenší problémy. Ale existují body, kterých byste se měli držet, pokud se chcete opravdu DOBŘE A EFEKTIVNĚ naučit. Tyto body lze shrnout v tzv. metodě 5P.

První P – PODMÍNKY (podmínkami je myšleno prostředí – váš pokojíček nebo obývací pokoj v bytě), ve kterém se učíte.

Mít vlastní pokoj
Vyvětrat
Teplota mezi 18 – 20 stupni C
Dostatečné osvětlení
Ticho
Vypněte mobil, televizi a počítač
Jako zvukovou kulisu můžete použít tichou hudbu s cizojazyčným textem
Připravit si pomůcky, které k učení potřebuji (tužky, fixy)
Neučit se v posteli (místo odpočinku)
Zkuste se učit v sedě u stolu
Dostatek tekutin
Pořádek na pracovním stole

Druhé P – PLÁNOVÁNÍ ČASU

Plánováním hodně získáme – čas na sebe a své koníčky
Poznámkový blok – zapisování dat
Učte se každý den ve stejnou dobu
Vytvořte si plán učení, kdy se budete učit a co se budete učit

Třetí P – PŘESTÁVKY

Pauzy a přestávky slouží k tomu, abychom vydrželi učení tak dlouho, jak potřebujeme
Velká přestávka – mezi školou a volným časem
1 – 2 hod
Aktivně odpočívejte
Krátké přestávky při domácí přípravě
5 – 10 min
Např. utřít nádobí, vyvětrat, sníst jablko, udělat si čaj, …
Učte se v kratších blocích
Prvně 30 min učení, poté 10 min pauza, 15 učení a 5 min pauza
Pak dělejte pauzy každých 15 minut

Čtvrté P – POZNÁMKY A PRÁCE S TEXTEM

Psaní poznámek nás ve škole moc nebaví
Poznámky (ne ty do žákovských) mají několik výhod
Zkratka výkladu vyučujícího – základní informace, které je třeba umět z vyučování
Své poznámky pochopíte nejlépe VY SAMI
Ukládání do paměti
Metoda POČAČO

Problémy při psaní poznámek ve škole

Soustředění se na výklad učitele (ve třídě je hluk)
Velká rychlost výkladu
Učitel přeskakuje z myšlenky na myšlenku
Nerozumíte výslovnosti vyučujícího

Páté P – Paměť

Zapamatování je složitý proces, proti kterému funguje proces zapomínání (všichni známe)
Cílem učení je znemožnit zapomenutí naučených poznatků nebo alespoň zpomalení zapomínání.
Fungování paměti
Pamatujeme si hlavně to, co k životu nezbytně potřebujeme

Kolik si toho pamatujeme?

 První den – cca polovina až 60% z přečtených dvou stran z učebnice
 Druhý den – klesne množství informací již jen na nepatrný zlomek (u někoho to však může být ještě stále až 30% informací)
 Za týden – si mlhavě vzpomenete, že jste něco četli z učebnice a možná si ani nevybavíte, že jste vůbec nějaký text četli.

Jak se kdo učí?

 Někdo se lépe učí, když informací vidí = čtení textu
 Jiný si lépe zapamatuje slyšené inf. = výklad druhé osoby, opakování nahlas)
 Další se naučí nejlépe tím, že si své poznatky píše, kreslí (podtrhávání, přepis textu, atd.)
 Kombinace = 
 Poznatky se učte tak, jak jdou logicky po sobě
 Systematické opakování
 Velká písemka = rozdělte si učení na několik částí
 Pomůcky na zapamatování
 K učení přistupujte v klidu
 Naučte se učivo používat v praxi

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek