Avatar uživatele
Zhrb

Je pro studenta rozdíl (v daních npod.) mezi DPP a klasickou smlouvou?

Dobrý den,

dle obrázku mě zajímá, když jsem student a měl jsem dostat dohodu o provedení práce, tak jestli je pro mě nějaký rozdíl v daních nebo v něčem, když budu mít klasickou smlouvu, když to udělali tak, abych měl sjednanou finanční odměnu, jako na dohodu o provedení práce.

S pozdravem

Vrzal

Zajímavá 0 před 1048 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Na letní brigádě nemůžete mít běžný pracovní poměr, který lze uzavřít až od 18. let.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

V případě dohody se do určité částky neplatí pojistné. Zadejte si hrubou měsíční mzdu do kalkulaček https://www.pe­nize.cz/kalku­lacky/kalkulac­ka-dpp-dpc a https://www.pe­nize.cz/kalku­lacky/vypocet-ciste-mzdy a uvidíte. Předpokládám, že to vyjde na stejno, pokud vám „navýšili mzdu, abyste měli v čistém dohodnutou částku“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Jednou se podepíšeš jako Vrzal, pak přiložíš osobní korespondenci pro nějakého Pokorného a to nejdůležitější, jaká a jak byla stanovena odměna předtím, nenapíšeš.

Navýšení mzdových nákladů cca o 60% nevidím jako úplně nejlepší manažerské rozhodnutí, tak že bez znalosti detailů vztahu nelze s určitostí odpovědět, byť se podbízí, že to pro tebe bude stejné, ba dokonce v něčem lepší.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Zhrb

Ano, mám tříměsiční zkušební dobu. Od 1. 7. 2021, tudíž když budu chtít například 10. 8. 2021 jít tam naposledy, tak kdy mám dát zrušení o pracovním poměru v ten den, kdy tam budu naposledy to je 10. 8. 2021 nebo kdy? A dostanu proplaceno každý den a i kdybych tam byl třeba někdy jen 5 hodin, tak dostanu zaplaceno tolik, kolik hodin odpracuju?

před 1034 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Tak trochu záleží jaké máte vztahy. Vhodnější je pár dní předem. Ale pokud by to skřípalo, dá se odejít i okamžitě… tedy přesněji:

§ 66 Zrušení pracovního poměru ve zkušební době

(2) Pro zrušení pracovního poměru ve zkušební době se vyžaduje písemná forma, jinak se k němu nepřihlíží. Pracovní poměr skončí dnem doručení zrušení, není-li v něm uveden den pozdější.

Takže asi bys ten den měl „odpracovat“ – vzhledem k tomu, že běžně několik hodin zaberou různé formality toho stejně asi moc nenaděláš…

před 1034 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Elkon: Od kdy nelze uzavřít pracovní smlouvu před 18? Pokud vím, tak v pohodě. Jen mladiství má ze zákona nějaké další ochrany (jako třeba nemůže pracovat na směny, má zkrácenou prac. dobu apod.)

před 1047 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Emefej

Na směny pracovat může, ale nesmí dělat noční.

před 1047 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

ok, dík za upřesnění. Trochu jsem zjednodušil 😉

před 1047 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zhrb

Pardon autacek,

kdyby byla dohoda, byla sjednána mzda hodinová 110 Kč/hod, nyní ve pracovní smlouvě je 131,25 Kč. Je mi 18 let

před 1047 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

@Zhrb myslím, že jsi na tom líp než předtím.

před 1047 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zhrb

Dobrý den, mám nárok i na proplacení svátků, které jsou 5. 7. 2021 a 6. 6. 2021, mám pracovní dobu pondělí až pátek, ale ve svátky nedělám, tak se ptám, zdali to dostanu proplaceno a další dotaz. Jsem ústně domluven, že tam budu celý červenec a případně mohu i nějaké dny v srpnu. Dostanu proplaceno každý den, co odpracuji, i když bych třeba končil 10. 8. 2021? Musím zaměstnavateli dát výpověď v ten den, kdy budu chtít končit?

před 1035 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Svátky jsou myslím standardně propláceny a měli by být i ve Tvém případě. Co se týče ukončení prac. poměru – buď je konec ve smlouvě a nemusíš nic moc řešit, nebo pokud máš sjednánu zkušební dobu, lze PP ukončit prakticky kdykoli (v rámci zkušební doby). Jinak dohoda nebo výpověď a výpovědní lhůta. Bacha na „Jsem ústně domluven, že tam budu celý červenec a případně mohu i nějaké dny v srpnu“ – mělo by to být podle mně sjednáno v té slouvě.

před 1035 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zhrb

Mám stanovenou tří měsíční zkušební dobu. Tudíž, když budu například 10. 8. 2021 skončit, tak jim dám oznámení o zrušení pracovího poměru ve zkušební době? A v ten den, kdy jim to dám, tak už tam nebudu muset nijak chodit a dostanu zaplaceny dny, které jsem tam dělal?

před 1033 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek