Avatar uživatele
Bronzový

Jaký je šetrný způsob snížení rychlosti auta?

Vzhledem k opotřebení auta jaký je cenově nejvýhodnější způsob dojezdu na křižovatku nebo kruhový objezd? Pokud jdu na neutrál, namáhají se brzdy. Pokud podřadím bez meziplynu, namáhám plně spojku, pokud podřadím se zvýšením otáček motoru, ulehčím spojce ale zastavování není tak pohodlné - budu muset použít výrazněji brzdy. Mě osobně nejvíc vyhovuje brždění motorem kdy je namáhána spojka, ale nevím tedy jak to řešit finančně nejefektivněji když beru že ještě nevím jestli budu muset na té křižovatce/kruháčí zastavit ale vím že budu muset podřadit
auto: osobní, tdi, výroba 2003

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Nemyslím, že při brždění motorem by měla být nějak extra namáhaná spojka. Mohou být namáhány převody a motor, protože kroutící moment jde opačně než na co jsou konstruovány především, ale jinak je to běžný režim a zvládat to musí.
Já obvykle volím dojezd s bržděním motorem, ev. motorem a brzdou, zbytek brzdou. Zpravidla bez přeřazování, řadím až v podle očekávaného rozjezdu (ale to záleží na situaci)

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

To vyjde na stejno, netrap si s tím hlavu.


Avatar uživatele
Bronzový

spojka je namáhána jen krátkodobě při pouštění spojkového pedálu a pokud používáš meziplyn, opotřebování minimalizuješ. Dá se tedy říct, že při rozumném podřazování nijak nezvyšuješ opotřebení motoru ani spojky. Navíc ušetříš brzdové destičky a kotouče. Pokud mluvíš o nejšetrnějším zpomalování je nejlepší kombinovat podřazování s rozvážným zrychováním, kdy zrychluješ jen tolik abys za chvíli nemusel brzdit. Dokonce tímhle způsobem ušetříš i nějaké palivo. Má to jen malou nevýhodu. Do cíle dojedeš o dvě, tři minuty později a nebudou tě mít rádi všichni magoři co furt někam pospíchají.


Avatar uživatele
Pokročilý

Ad A) pokud jedeš na neutrál, motor ti zbytečně žere palivo, když necháš zařazenou rychlost a pustíš plyn, jedeš prakticky s nulovou spotřebou.
Ad B) meziplyn nemá vůbec žádný vliv na spojku, ale na synchronny (synchronní spojky v převodovce)
Ad C) meziplyn je dnes zbytečným, pokud nevyšlápneš spojku a hned tam nerveš další rychlost, synchronní kroužky mají dost času na zpomalení hřídele
Ad D) ano, brždení motorem je nejvýhodnější, ale mnoho netrpělivých řidičů nerado vidí, když někdo dojíždí ke křižovatce s nohou z plynu

Osobně v dostatečné vzdálenosti před křižovatkou podřadím na 2 a auto nechám dojet ke křižovatce, potom jenom dobrzdím a vyřadím.


Avatar uživatele
Stříbrný

rozdíl je tak zanedbatelný, že to nemusíte řešit. lepší jet na místo setrvačností, to je bez brždění..

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 233
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.