Avatar uživatele
Pokročilý

Proč nemůže mít vznětový motor karburaci?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

protože nafta se dá těžko rozprášit, je nutný to udělat separátně, jinak by se ti mohl propalovat píst

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Aby se nafta vznítila, musí se pod vysokým tlakem nastřikovat do horkého vzduchu ve válci. Klasický karburátor pracuje s parami benzínu, naftu tak lehce neodpaříš.


Avatar uživatele
Bronzový

Palivovou směs je třeba zapálit v přesně načasovaný okamžik před horní úvratí během kompresního zdvihu. U zážehových motorů to zajišťuje zapalovací soustava elektrickou jiskrou mezi elektrodami zapalovací svíčky. Navíc je třeba předstih regulovat v závislosti na otáčkách motoru a jeho zatížení. U vznětového motoru se palivová směs zapaluje kompresním teplem, tj. vstříknutím paliva v přesně načasovaný okamžik do kompresního prostoru válce naplněného nasátým vzduchem zahřátým vlivem stlačení na cca 600°C. Toto nemůže žádný karburátor zajistit, pouze jen vstřikovací soustava.


Avatar uživatele
Stříbrný

Může, ale byla by tam naprosto zbytečná/nadbytečná, asi jako motor u dětského kočárku ;)


Avatar uživatele
Stříbrný

Protože je tam zbytečný.
Až pochopíte, jak se spaluje palivo v různých motorech, pak pochpíte proč tam není karbec.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.