Avatar uživatele
Registrovaný

Proč nejde za osobní vlak připojit i nákladní vagony?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Nerozumím tvé ´myšlence´ - proč by to nešlo???

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku. Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl= balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost 120.
A na nočním rychlíku Praha - Košice s lůžkovými vozy a zpět je připojen patrový nákladní vůz pro přepravou osobních automobilů,který je poměrně dost využíván. Večer v Praze naloží kočár, zalehne a ráno v Popradu či až v Košicích vstane, vezme auto a je vymalováno.


Avatar uživatele
Stříbrný

Jde o to, co myslíš pojmem osobní vlak. Do ucelené vlakové soupravy to nejde. K osobáku taženém lokomotivou to jde a při manipulačních jízdách se to používá. Dříve to bylo k vidění i v běžném provozu, kombinovaný osobní a nákladní vlak tažený lokomotivou jezdíval např. na trati Most - Louka u Litvínova nebo Lovosice - Most.


Avatar uživatele
Stříbrný

Ani za autobus nákladní návěs, no kdysi to šlo, dneska ne.
Jinak vlak je celistvá souprava a taky jde o bezpečnost cestujících.


Avatar uživatele
Zlatý

Připojit to jde, pamatuji si ještě i takové vlaky. Dnes je to z důvodů pohodlí a bezpečnosti zakázáno. Další věcí je, že osobní a nákladní doprava jsou u ČD rozděleny. Vyjimečně můžeš vidět u pracovních vlaků pracujících na upravě či rekonstrukci trati. Pokud se takováto skupina stěhuje, je celkem běžné, že jsou osobní vagony, kde mají dělníci zázemí, popřípadě nocleh zapřahají společně s nákladními vagony , které vezou materiál a stroje.


Avatar uživatele
Bronzový

asi ze stejného důvodu, z jakého existují autobusy a kamiony zvlášť

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Registrovaný

Kulatylenin

Ańo dříve to bylo běžné dnes je to údajně zakázáno a ja se ptam proč?

Avatar uživatele
Stříbrný

lahny

Správně odpověděl - Drap -, protože je to rozděleno na osobní a nákladní dopravu a tím by si vlastně konkurovaly.
A rozdělilo se to také proto, aby KAŽDÝ Z TĚCHTO MANAŽERŮ mohl mít statisícové výplaty a pak mohly ČD naříkat, že chtějí dotace protože jsou prodělečné.Kdyby to bylo dohromady (jako za komunistů) tak prodělečné nejsou.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.