Avatar uživatele
Zlatý

Precedent. Je rozhodnutie národného súdu v Európskej únii platné v celej Únii?

Ide o vysvetlenie pojmu: „vyřídit reklamaci“.
To znamená, že podľa rozhodnutia súdu :
"Nyní již musí obchodník sám aktivně zákazníka informovat o výsledku reklamace. Pokud tak neučiní do 30 dní od podání, má spotřebitel právo na vrácení celé kupní ceny vadného zboží, neboť zákonná lhůta pro vyřízení reklamace nebyla dodržena."
Môžem si v zmysle tohto precedentu takéto vybavenie reklamácie nárokovať v ktoromkoľvek členskom štáte EU?
http://www.vadne.cz/…
http://www.nsoud.cz/…
Doplňuji:
Dr.Axl,
ďakujem

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele

Zpráva prošla i českými médii novináři přehnaně prentovaná jako průlomové rozhodnutí.
Realita je trochu jinde, jde jen o kvalifikovaný výklad obecně formulovaných reklamačních zásad, kde není explicitně uveden postup při informování o opravě v rámci reklamačního řízení.
NS tomu dodal jen oficiální precedent, o nějž se dá opřít v případě obdobných soudních sporů, kdy se prodejce cuká, což bývá docela časté.
V rámci EU lze uplatňovat jen legistativu, která byla implementována z Bruselu.
Zde se jedná o národní zákony aplikovatelné pro český právní řád.
Na Slovensku (či jinde) se na to dá poukázat a odvolat jako na příklad a obdobu pro inspiraci, ale nemá to právní závaznost.

 

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1858
Zlatý standa 1248
Zlatý ivzez 727
Zlatý mosoj 661
Zlatý gecco 490
Zlatý led 475
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 402
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.