Avatar uživatele
vaiko

Poradí mi někdo jak se aktualizuje BIOS?

Nikdy jsem to nedělal a nerad bych něco pokazil. Mám ASUS A7V400-MX ACPI BIOS Revision 1003.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? david22 před 4361 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
arygnoc

Jedna z mála vecí, ktorú by som nechal na odborníka.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Michal Kole

Zde je návod http://dlcdne­t.asus.com/pub/A­SUS/mb/socka/km400a/A7­V400-MX%20SE/e1942­_a7v400-mx_se.pdf

Strana 38

Jde to různými způsoby

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jpau

U nových stanic se bios aktualizuje buď pomocí USB klíčenky nebo paměťové karty (tj. obojí se vlastně řeší pomocí USB). Zpravidla si stáhneš balíček (msi, exe) ze stránek výrobce, který tě po spuštění provede vytvořením tohoto instalačního média.

Někteří výrobci nabízejí přímo balíček, jehož obsah si na médium nakopíruješ. V případě CD se může jednat např. o ISO, s tím jsem se ale zatím nesetkal.

V případě že si vytvoříš médium a nepovede se ti aktualizaci spustit můžeš mít zakázaný boot z daného zařízení nebo může být nehodící se priorita (např. napřed hledá zaváděcí odíl na HDD a potom jinde, tzn. pokud máš na HDD systém tak se spustí a bios již nehledá další zařízení) – doporučuji před aktualizací kontrolu tohoto nastavení. Jak se to dělá záleží na tom, jaký bios máš, Asus nepatří mezi výrobce, který by něco standartizoval a to i v rámci vlastních produktů, takže tady ti neporadím.

Rizika:
Může dojít k poškození paměti s biosem (velmi, velmi, velmi nepravděpodobné, u notebooku ještě třikrát víc velmi)
Aktualizace se nemusí zdařit, pak jde o to jak moc se to nepovede. Pokud se nepovede hodně, pak je sice HW ok, ale již se nemusí zdařit spuštění nové instalace biosu a v podstatě jsi v prdeli, zde se nelze určit jednoduchou kuchařku jak z toho ven.