Avatar uživatele
zelenac

Podřazení před zatáčkou nebo křižovatkou- kdy je ideální čas na podřazení?

Zdravím.
Je mi 18 a dělám právě autoškolu. Do závěreček mám ještě 6 jízd ale chtěl bych si ujasnit podřazování před zatáčkou nebo křižovatkou. Učitel mi říkal, že před křižovatkou nebo zatáčkou si podřadím na 2 a zatočím (případně ještě dobržduji brzdou). Já ale ještě tolik neodhadnu vzdálenost kdy bych měl podřadit abych v klidu na tu 2 dojek k tý křižovatce nebo zatáčce. Někdy když mám zařazenou 3 tak přibržduju pak sešlápnu spojku dojedu ke křižovatce když nic nejede tak dám 2 a jedu (nebo zastavím a dám 1). Jen ještě jestli jsem to správně pochopil … jedu třeba 40 km/h na 3 a potřebuju podřadit tak zpomalím a před tím než ručička klesne pod 1000 otáček tak sešlápnu spojku podřadím 2 pouštm spojku pomale a jedu na 2.
Děkuji za rady

Zajímavá 0 před 2943 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
redy

Musíš auto cítit, slyšet, máš ještě 6 jízd to se srovná. Hodiny jízd si můžeš dokupovat, podle toho, jak na tom budeš. Klidně si úkony říkej nahlas.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kankys

Záleží na autě musíš to cítit. Když ti auto začne chcípat nebo na dvojce zrychlovat (drží otáčky) tak podřaď. Hlavně by ti to měl vše vysvětlit školitel!! Třeba se ho víckrát zeptat za toho přeci platíš.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
postcd

řekl bych že to děláš dobře, asi jako většina lidí. včas podřadit se naučíš až později, chce to jen cvik, mnohokrát to opakovat až to dovedeš k dokonalosti.

já to dělám tak, že při jakékoliv rychlosti udržuji zhruba podobné otáčky motoru, to už pak slyšíš a nemusíš ani dívat na budík. Když to duní a netáhne tak to už je nejvyšší čas sešlápnout spojku a přeřazovat

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Poslouchej auto ušima, očima a citem. Řekne ti to. Nejhorší co může být, je sledovat otáčkoměr či rychloměr. To potom nevíš co dřív.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

Je fakt, že autoškoloví instruktoři učí jezdit žáky „připosraným způsobem,“ ale to není na závadu, musí získat cit pro volant. Tudíž až budeš mít po autoškole a něco málo odježděno a nebudeš se po městě plahočit 35–40 km/h, jak učí v autoškole, ale maximálních povolených 50, tak už budeš mít v ruce i to odřazování. Jak tady píše boreczech, do zatáčky nebudeš podřazovat na 2., ale 3. stupeň, pokud to nebude zrovna zatáčka do pravého úhlu anebo ostřejší, a určitě nebudeš brzdit při zatáčení (což už začíná být na mokru a v těch rychlostech kolem 50 km/h ne moc bezpečné), spíše na volnoběh, co ten rychlostní stupeň dovolí a při doknčení (výjezdu ze) zatáčky už spíše přidávat plyn. Kdybys totiž při tom zatáčení smýknul, tak bržděním to ještě zhoršíš, za to mírný plyn (u současných aut je tak 90% s předním náhonem kol) tě z toho smyku spíše vytáhne a stabilizuje trakci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

a jak odůvodnil tohle počínání? každopádně záleží na rychlosti, vozu atd. na dvojku do zatáčky jsem snad nikdy nejel, jedině že bych závodil

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
terry

Jak píše Kankys. Záleží na autě.
Ještě máš pár jízd, poslouchej motor a optej se učitele. Chce to cvik, za čas to vycítíš.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek