Avatar uživatele
Bronzový

Myslíte si, že běžné školství zabraňuje osobnostnímu rozvoji?

Člověk sedí na zadnici sedm hodin v kuse, poslouchá věci, které nechce vědět a nijak ho nezajímají, nudí se, a potom, když přijde domů, musí si zase sednout na zadnici a snaží se (mnohdy marně) vtlouci do hlavy ty věci, přestože vlastně ani netuší, k čemu mu budou a proč se je musí učit.
Myslíte si, že kdyby měli lidi víc času pro sebe a pro rozvoj své vlastní osobnosti, že by poté byli sťastnější, kreativnější a sebejistější?
Protože děti školou "promarní" celé dětství a hlavně pubertu, která hraje z lidského stádia vývinu z hlediska psychiky tu nejdůležitější roli. Je tedy jasné, že škola stoprocentně osobnost a povahu ovlivní, mnohdy ne dobrým způsobem.
A prosím, nepište sem věci jako "a co bys chtěla dělat, zrušit školu?" a tak dále, opravdu se nad tím zamyslete, samozřejmě, že alespoň ty základní věci se děcka musí naučit, ale myslím si, že škola má pro člověka strašně úzké obzory. Učí se prostě matika, čeština, jazyky (a jako vedlejší předměty biologie, chemie atd.), a když to člověka nebaví, je to jeho problém, a je doslova nucen marnit čas, který by mohl využít na jiné věci, na věci, které by mu třeba pomáhaly k rozvoji. Jak si myslíte, že by to například dopadlo, kdyby se jako hlavní předměty učila třeba dřevořezba, nebo něco s uměním, s pohybem atd.
Jistě, můžete namítnout, že některé lidi nemusí bavit dřevořezba a ty ostatní, ale to je to, o čem mluvím; školství si z miliónu možností vybralo zrovna tyhle, a odmalička vtlouká lidem do hlavy, že tyhle možnosti jsou ty nejdůležitější, čímž všechny ovlivní. Nemá cenu, když někdo namítne, že ho to nebaví, navrhne jiné, umělecké činnosti, v takovém případě je sražen dolů a nařknut, že nezná pravé hodnoty a že by měl přestat myslet na voloviny.
Takže: myslíte si, že kdyby se lidem nechal volný prostor a neuvazovali by se do oprátek, tak by se mohli mnohem volněji rozvíjet a jejich charakter by měl mnohem širší pojem?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Kdo je nejlepší student ? Ten co dovede u zkoušky bezmyšlenkovitě blekotat "moudrosti" pána profesora jak nahraný pásek...o nějakém vlastním názoru a kreativitě osobnosti nemůže být řeč. Škola staví mantinely a kdo vybočí z řady je lump.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Jó ty budeš asi osobnost !!!!!
Vysvětlovat zde něco, zřejmě nemá cenu.


Avatar uživatele
Bronzový

Umime diky skole da se rict (vsechno a nic). Pro upresneni se jedna o to, ze nas nauci veci, ktere se nam budou vzdy hodit jako treba (cteni,psani a zakladni pocty) a mimo to spoustu dulezitych faktu treba (zemepis, dejepis, literatura, fyzika, chemie). Muzete si tam oblibit (vytvarnou vychovu, telocvik, hudebku). Dalo by se pokracovat. Potiz je v tom, ze nas uci spousty nepotrebnych informaci a malo se cili na zivot jako takovy. Cely system by se mel upravit, aby z deti udelal vice schopne jedince do zivota a ne jen chodici encyklopedie, co pak nevi kloudne ani jak vymenit zarovku, ci pribyt hrebik a nebo poskytnout prvni pomoc. Proc nenauci deti trochu varit treba uz na zakladni skole v devate tride? Proste vice praktickych rad do zivota. Strasne by take potrebovali nejakou povinu zdravotni vychovu, aby meli prehled o tom co je zdrave a co ne. Jak se stravovat a co delat kdyz uderi nejaka nemoc. Bez tohojsou pak bezmocni a odkazani pouze na rodice ci lekare ktery ne vzdy odhadne o co presne jde a jiste pokud by bylo dite dostatecne informovane ze skoly, tak bude vedet jak se zachovat. Hlavne ze dostanou tablety a budou vedet jakou reakci vytvori dusik smichany s medi a posypany jodem. Opravdu nutne a potrebne do zivota, ze?


Avatar uživatele
Zlatý

Vůbec si nemyslím, že by školství bránilo osobnostnímu rozvoji. Jistě by se mnoho věcí dalo dělat jinak, ale že by školství nějak bránilo rozvoji, je nesmysl.


Avatar uživatele
Bronzový

áno, tunajšie školstvo nie je nič moc, ani sebelepší učiteľ tento fakt nezmení

viete.....existuje 16 základných typov osobností + rôzne medzitypy.......každý typ sa prirozene vie sústrediť na niečo iné a aj učiť sa bude určitým spôsobom.....ani neviem, či tento systém vyhovuje aspoň dvom.trom typom.....nehovoriac, ako ubližuje učiteľom

terajšie školstvo absolútne kašle na kritické myslenie a ,,sedliacky rozum".....deti sa nepripravujú na realitu....ale na testy

navyše, tento systém (a jasné, že ľudia v ňom) hrubo trestá všetky odchýlky, či už pozitívne alebo negatívne (nehovoriac o tom, že mnohé deti s poruchami majú napr. veľmi vysoké IQ alebo výrazný talent na jednu vec......v skutočnosti deti nie sú buď šikovné a duševne zdravé alebo narušené a hlúpe)


Avatar uživatele
Zlatý

Asi trochu záleží na tom, zda ZŠ a jeslí 1. či 2. st., nebo nějaká vyšší či odborná škola, ......


Avatar uživatele
Bronzový

Nemyslím si, že je to nejvíc samotným školstvím a vybranými předměty, ale spíš PŘÍSTUPEM samotných učitelů. I takhle jsme měla učitele, co jsem měla ráda (i jejich předměty), a učitele, které jsem opravdu nesnášela (i jejich předměty). A když to najednou učil někdo jiný, najednou to šlo a bavilo mě to.
Jasně, že když učí někdo koho to nebaví, děti nesnáší a léčí si na nich komplexy a shazuje je, tak to nemůže být dobrý a bavit to nikoho nemůže (to je utrpení) :-(
Možná tě budou zajímat tyhle stránky: http://www.svobodauceni.cz/
http://www.eduin.cz/

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 3358
Zlatý Drap 1793
Zlatý led 1450
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý quentos 1114
Zlatý marci1 1076
Zlatý vagra 799
Zlatý mosoj 798
Zlatý gecco 714
Zlatý iceT 652

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.