Avatar uživatele
Registrovaný

mám přebytek kofeinu a nevím jak se toho zbavit

mám takový dotaz mám hrozně moc kofeinu v sobě trpím nespavostí agressí a strátou energie potřebuji pomoct jak kofeion omezit?
Doplňuji:
a vodu mohu pít jakou koliv i třeba ochucenou nebo jen čistou a co džusy ??

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

Jedním z nepostradatelných rituálů většiny z nás je ranní šálek kávy. Na mnoho lidí kofein zabírá, proto na jeho pomoc spoléhají i v případě velké únavy. Často tak snadno vypijí i šest sedm hrnků za den.

Lékařské výzkumy však ukazují, že odpovědí těla na takový přebytek kofeinu může být naopak značné utlumení smyslů. Během odpoledne pak člověk ztrácí pohotovost a kromě celkově nižšího výkonu hrozí i nežádoucí chyby v zadaném úkolu.

S kávou tedy opatrně, optimální jsou maximálně tři hrnky za den. Podpořit je můžete občas nějakým energetickým nápojem, který obsahuje i další účinné látky (např. guaranu). Především ale nezapomínejte na význam vody - člověk si má dopřát 2-3 litry tekutin denně.
Pomoci může výběr správného světla
Daniel Kripke z kalifornské univerzity shrnuje názor odborníků: „Jasné světlo Vás udrží vzhůru. Těm z Vás, kteří mívají problém s překonáváním únavy na pracovišti doporučuji jasně bílý či modravý odstín, fluorescenční žárovku bez ultrafialového světla.“

Při vědeckých výzkumech totiž právě takové světlo prokázalo nejlepší výsledky v boji proti ospalosti a to zejména v dopoledních hodinách. Žárovku na sebe tedy nasměrujte ihned po příchodu do práce. Nový prvek v kanceláři Vám alespoň částečně pomůže.
Máte sedavé zaměstnání? Hýbejte se!
Místo posílání emailů a telefonování mezi kancelářemi raději vyřizujte záležitosti osobně (jde-li to). Pořiďte si na pracoviště nějaké zpestření - například gymnastický míč na sezení, či chytrou plastelínu. Mlsání není sice příliš dobré na linii, ale nakrájenou mrkví nic nezkazíte.
Polovina světa si dopřává spánek v pracovní době
V posledních letech se prosazují nové trendy - japonské firmy například začaly na pracovištích vytvářet „spací místnosti“. Odpočinek po obědě se nosí například i v Itálii, Španělsku nebo Číně. Je vědecky dokázáno, že i na dostatečně odpočatého člověka přijde v odpoledních hodinách útlum. Právě snížení produktivity práce se ale snaží předcházet podniky, kde je umožněno si po obědě schrupnout.

Podle Sary Mednick ze Salk Institute „si zaměstnanci, kteří si v krizové chvíli zdřímnou, udrží efektivní výkony i v pozdním odpoledni. U některých pak produktivita dokonce roste.“ Říkáte si právě, že byste stejně neusnuli? I to se prý dá natrénovat: „Během několika týdnů se z Vás může stát člověk, který zavře oči na patnáct minut a probudí se poté bez problémů a zcela osvěžen.“

V našich zeměpisných šířkách zatím poslední metoda vyznívá spíše jako sci-fi. Můžeme jen doufat, že dříve či později tu podobná móda také najde své místo. Ostatní zmíněné tipy Vám ale již nyní pomohou k udržení pozornosti během pracovního dne.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Kofein se do těla dostává ve stravě a nápojích (káva, čaj, kola a další) a je vylučován zhruba do 5 - 6 hodin po požití. Stačí tedy omezit jeho příjem a případně urychlit jeho vyplavování pitím dostatečného množství vody.

Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Kofein


Avatar uživatele
Pokročilý

zkuste začít pít jen čistou vodu a pokud se váš stav nezlepší, tak si zajděte za doktorem at vám poradí.


Avatar uživatele
Stříbrný

Mohu doporučit věc, kterou mám vyzkoušenou sama na sobě.
Nevím, kolik šálků kávy pijete denně, ale zkuste je postupně, po jednom nahradit kávovinovým nápojem, vitakávou nebo carrem, popřípadě jinou podobnou obilnou "kávou" (Ne však instantní kávou, ta obsahuje stejné množství kofeinu, jako mletá pražená káva).
Kávoviny totiž mohou působit trochu jako placebo a valstně to funguje podobně, jako náhražky nikotinu u kuřáka. Některé obilniny navíc tělo čistí.
Pokud ve Vás vyvolává dobrý pocit ten šálek s teplým nápojem, můžete si do něj ostatně dát i cokoliv jiného. Ale pozor!!! Ne černý, zelený nebo bílý čaj. Čaj obsahuje jen o málo menší množství kofeinu než káva, takže ten by Vám moc nepomohl. Zkuste bylinky, pročišťující účinek má například třezalka.


Avatar uživatele
Registrovaný

poradím jen - ke každému kafču alespoň vypít jednu sklenku vody - a omezit kafčo mx. na 2 denně.. a na pročištění je dobrý kopřivový čaj - nebo zelený čaj (ten pomáhá mě a i mi chutná)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Jídlo a vaření

Zlatý hanulka11 986
Zlatý Drap 841
Zlatý annas 757
Zlatý iceT 494
Zlatý marci1 480
Zlatý gecco 431
Zlatý briketka10 414
Zlatý quentos 405
Stříbrný elektrikář 395
Zlatý mosoj 351

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.