Avatar uživatele
Pokročilý

Když praskne klínový řemen, proč se říká, že se potkají písty s ventily? Nepředstavím si to

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Klínový řemen pohání alternátor a vodní pumpu, když praskne, tak se nic nepotká. Aby se potkaly ventily s pístem, musel by prasknout rozvodový řemen, ten není klínový, ale ozubený. Dojde k tomu, že píst v horní úvrati se střetne s otevřeným sacím nebo výfukovým ventilem, který se díky prasknutí rozvodového řemene nevrátil do uzavřené polohy.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Při samotném roztlačování k přeskočení řemenu nedojde, to se může stát až při hrubě necitlivé práci řidiče taženého vozu se spojkou a převodovkou. Protože jinak není rozdíl jestli motorem točí startér nebo kola přes převodovku.


Avatar uživatele
Zlatý

Stačí se podívat na obrázek ve zdroji. Když pak máš otáčení vaček, které zdvihají a spouští ventily spojené pomocí klínového řemenu s klikovou hřídelí, tak v případě rozhození potřebné synchronizace, může dojít k tomu, že se vysunutý ventil potká s pístem. K tomuto rozhození může dojít např. i tím, když se budeš pokoušet některé vozidlo s novějším motorem, roztlačovat.
Doplňuji:
píšu klínový, myslím rozvodový... už je trochu pokročilejší hodina. ;-)

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/S palovac%C3%AD_motor


Avatar uživatele
Bronzový

Údajne rozvody na ozubený remeň mali rumunské Oltcity, alebo staršie Dacie, 1301. Možno aj preto rýchlo skončili a dnes ich nevidno.


Avatar uživatele
Pokročilý

Jenom bych rád opravil pana Isterona: Rozvody poháněné ozubeným řemenem se používají do teď, už jen pro nižší hlučnost než řemeny poháněné řetězem. Za druhé alternátor a vodní pumpa se většinou nepohání klínovým řemenem, ale drážkovaným, který je plochý. Samozřejmě záleží na vozidlu.

A jak tu už psali přede mnou, jde pouze o to, že se přestane otáčet vačková hřídel (vačkové hřídele) a nebude probíhat otevírání ani závíraní ventilů, proto některé ventily budou skoro jistě otevřené a při dalším běhu motoru píst narazí v horní úvrati do otevřeného ventilu, na který tlačí vačka a ventil se ohne, popř. se poškodí píst.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.