Avatar uživatele
Zlatý

Když někdo zavolá na tísňovou tísňovou linku 150,155 a není jasné co se děje, jak operátorka zjistí podrobnosti ?

Aby věděla zda je tísňové volání pro ně nebo pro jinou složku integrovaného záchranného systému, když volající je tak zmatený, že nedokáže situaci popsat ?
Doplňuji:
Já jsem spíš myslel situaci, kdy třeba někde hoří a volající volá sanitku či naopak někdo je zaklíněn pod traverzou krvácí a dotyčný volá městskou policii, která není vybavená ne zvedání tří metrákové traverzy

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Dotazy volajícímu zjistí vše nejdůležitější pro danou situaci. Má zkušenost a tak to z něj dostane.
Doplňuji:
I tak - zjistí vše nejpodstatnější od volajícího. Jsou na to školeni, proto ví, nač a jak se ptát, v případě potřeby pak ihned volá patřičnou složku.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Operátorka se bude klidným a citlivým hlasem ptát na to : co se stalo,kde se to stalo, jméno a adresa postiženého nebo místa požáru, kdo volá o pomoc a poradí mu, jak se co nejlépe zachovat. V případě záchranné služby 155 mu pomůže radami, tak, aby mohl zajistit první pomoc, než přijede a zasáhne Záchranná služba.Mám s tím zkušenost a operátorky jsou velmi příjemné, uklidní Vás a odborně poradí.
Doplňuji:
Operátorky si dokážou poradit, zajistí vše potřebné. Mají kontakt s hasiči, záchrannou službou, policií, případně jinými složkami, které budou k vyřešení případu nutné přizvat.


Avatar uživatele
Zlatý

když máš záchvat, tak nijak ..proto je dobré volat z pevné linky, aby věděla, kam poslat příslušné složky to ověřit, když uslyší sténání, nebo chrochtání, nebo třeba jen šplouchání vody ,)
Doplňuji:
proto taky ve státech ve větších městech přijede preventivně celá barevná hudba (všechny 3 zákl. složky), když nejsou info srozumitelné. Tady to asi časem bude taky, ale do té doby musíš pod traverzou či v plamenech počkat, až se "oni" (112 + 3složky) z minima informací či zvuků rozhodnou, kterou složku pošlou a modlit se, že vybrali správně ,)


Avatar uživatele
Stříbrný

říká se tomu vytěžení hovoru,tzn že se z volajícího snaží zjistit podrobnosti.
Navíc 2 lidi 300 kilo nazdvednou ,jestli tedy myslíž že bybyl někdo traverzou zavalený.
Za jeden konec bych ji nadzvedl klidně sám.To pak stačí na to aby druhý zraněného vytáhl z pod traverzy.

V případě že zavoláš na záchrranku že někde hoří,operátorka tě ihned přepojí na linku hasičů.
Mají to vzájemně propojené takže se nemusíš bát že by ti na požár místo hasičů dorazili jen benga.
na stejným principu funguje číslo 112.


Avatar uživatele
Registrovaný

Nestarej se, ústav máš, teď, co jsi doma v Rakovníku nově na chvíli sám, jistej. Tam Ti to všechno řeknou, doktorů je tam dost. Spíš se ptej, jak zařídit, aby Tě spoluchovanci nešikanovali, jako minule...:-)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1819
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 671
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 457
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 392
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.