Avatar uživatele
Zlatý

Když inspekce zakáže něco prodávat, jak se to naráz dozví všechny obchody?

To do každého volají nebo pošlou email/fax? Kde je jistota, že si to přečtou hned a že hned půjde někdo zboží odstranit z regálu.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

Prodejce musí sledovat seznam zboží které prodává , který je např. na COI.cz , jak se říká , " neznalost zákonů neomlouvá " :) ....
Doplňuji:
Mapel : to je hloupost jednou je to tvoje zboží tak za něj zodpovídáš , když vezmu příklad úplně obyčejný a v dnešní době celkem častý , " někdo koupí např. plata jogurtů v makru a pak to prodává ve svém obchodě , a pak COI-ka tento produkt zakáže distribuovat , tak myslíš že společnost makro bude kontrolovat paragon po paragonu a přes nějákou Detektivní Agentůru vyhledávat ty co to koupili :) , a tak je to ze vším , jiné je to když kupuješ u výrobce nebo prvotního distributora v té dané zemi , to by tě pravděpodobně informoval ale jinak určitě né , je to tvoje povinnost si hlídat své zboží ;-)....

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

O povinnosti sledovat web jsem nikde neslyšel a neznám zákon který to nařizuje. Pokud ČOI zakáže prodej některého výrobku, tak nařídí výrobci nebo dovozci stáhnout zboží. Ten na nákladě daňových dokladů vyzve odběratele k vrácení zboží. Takže se to dozví pouze ti co zboží prodávají. Každý distributor má přehled kdo je z odběratelů koncový spotřebitel - montážník, nebo další prodejce.
Doplňuji:
Kric.ouwner
Pleteš si pojmy a dojmy. Pokud ĆOI zakáže prodej jogurtu ve tvé prodejně, tak jsi udělal nějakou chybu a ne výrobce, pak tobě zakáže prodávat.

Otázka však zněla: Když inspekce zakáže něco prodávat (předpokládám celostátně výrobek - tak jsem to pochopil)
Výrobek vykazuje závadu od výrobce nebo dovozce. V tomto případě se jedná o výrobní závadu a výrobce-dovozce je povinen tento výrobek stáhnout z distribuce. Toto opravdu platí a distribuci nekontroluješ podle paragonů (Makro na paragony neprodává, ale na doklady s adresou odběratele), ale v současné době podle počítače. Pokud mi prodejce oznámí, že výrobek je nějakým způsobem vadný (nemusí být nebezpečný), tak si z počítače vyjedu přehled odběratelů a ty kontaktuji a vše stahuji z distribuce. Toto je praxe renomovaných firem. Vím, že některé firmy to nedělají, ale to je jejich špatná vizitka. Jelikož u renomované firmy pracuji a mimo jiné dělám reklamačního technika už 28 let, tak mluvím z pohledu zákona i praxe.

Otázka je, že některé firmy toto prostě neřeší. S jedním dovozcem totiž 5 měsíců řeším jejich nekvalitní výrobu a samozřejmě odběratelům jejich výrobky nedoporučuji.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Finance a podnikání

Zlatý Drap 690
Zlatý mosoj 417
Zlatý gecco 242
Zlatý Hlada 239
Stříbrný ivzez 212
Zlatý standa 200
Zlatý hanulka11 179
Zlatý ReHu 172
Zlatý led 157
Zlatý panenka 153

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.