Avatar uživatele
Registrovaný

Je možné si koupit nějaký "kov", doma roztavit, nalít do formy a nechat "vytvrdnout"?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Co treba klasicke olovo, co se lije na Vanoce? S tou formou to bude horsi, ale predpokladam, ze tu jiz mate ci vite, kde ji sehnat a shanite pouze kov.
Doplňuji:
A pokud jde o to, kde - asi nejjednodussi: V dnešní době je potřeba k lití olova zajít do rybářských potřeb pro olůvka, která se zde prodávají jako zátěž na vlasec. (Pred Vanoci se da koupit v hypermarketech, ale tohle je proste behem roku nejjistejsi.)

http://zena-in.cz/…

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Dala by se použít klempířská pájka, která se běžně prodává v trojhranných tyčinkách. Také by se dala použít tiskařská liteřina. Nevím ale, kde by se dala sehnat.
Tady se dá koupit olovo: http://www.formybrno.cz/…


Avatar uživatele
Zlatý

Buď olovo, ale to jsem viděla pouze v sadách na vánoční odlévání.
Nebo v železářství prodávají myslím, že cín na pájení. Je to trojúhelníková tyčka. Lze ho snadno roztavit pájkou.


Avatar uživatele
Zlatý

Je to trošku od věci, ale pokud se ptáš čistě teoreticky..existuje pasta, která se vytvrdnutím žárem mění na ryzí stříbro. Výrobek se jmenuje "Art clay silver", víc informací kdyžtak v odkaze. S touto "hračičkou" se dá pěkně čarovat, zřejmě by byla použitelná i pro tvoje účely. Otázka ovšem je, jestli se to za ty peníze vyplatí :))
Existuje ale ještě varianta měď a bronz - a ty už jsou podstatně levnější

http://www.artclaysilver.wbs.c z/…

http://www.arsbay.cz/…


Avatar uživatele
Pokročilý

Určitě, záleží jen na šikovnosti a vybavení.
Snadno se odlévá cín, pájka, olovo asi jde i bronz a mosaz - na ty stačí propanbutanový hořák nebo pícka na dřevěné uhlí, v nouzi gril.
Dále jde i hliník a železo, to už je ale těžší (u železa je třeba vysoká teplota, hliník zase má sklony bublinkovat)
Formy se dělají buď z písku (je třeba speciální směs písku), nebo na jednodušší věci ze sádry ( ta se ovšem musí před použitím po zatuhnutí a vyschnutí vypálit při cca 200-250°C jinak litý kov kvůli vlhkosti prská a nedrží tvar ).

Taky se dají dělat odlitky z plastu, vosku a různých seciálních slitin (woodův kov, taje při cca 70°C). Na různé obrobitelné modely se používá tzv. strojní vosk jde o směs parafínu (bílý vosk) a polyetylenu (dělají se z něj sáčky a jiné, značka PE, neplést s PET), taje kolem 250°C a po vytvrdnutí se dá krásně opracovávat.


Avatar uživatele
Pokročilý

zkus to :)


Avatar uživatele
Pokročilý

S kámošem jsme tavili hliník a zinek, zinek je prý karbec ze starý Škodovky a taky obal baterek. Forma je nejlepší podle"metody ztraceného vosku" to si vygoogli. Dáš to do misky z jílu (už vypálené). navrch dej cihlu, zasipej to dřevěnym uhlim, musíš to hodně dlouho nechat tavit, chce to trpělivost. Ale pozor, je to nebezpečný ješťe jsem zkoušel aluminotermii, ale nic moc.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2737
Zlatý quentos 1321
Zlatý mosoj 1305
Zlatý Drap 964
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 605
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 538
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 487

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.