Avatar uživatele
kajicek94

Jaké první zaměstnání byste si vybrali?

Zdravím,
mám na Vás pár dotazů k prvnímu zaměstnání. Aktuálně jej v rodině řešíme a byl bych rád za více názorů.

Modelový příklad – muž, 20 let, bez praxe (nepočítaje půl roku brigády v oboru), dokončená SŠ s maturitou se zaměřením na IT, grafiku, marketing a komunikaci, kdy má potřebu nastoupit do zaměstnání.
Baví jej zákaznický servis, řešení podnětů, stížností a reklamací. Bylo by však vhodné někde začít a rozhoduje se mezi následujícím.

  1. Práce na lince, výhradně pasivní, neprodejní pozice, řešení požadavků klientů/kolegů a odpovědi na jejich otázky (např. Generali Česká pojišťovna, Allianz pojišťovna, Nordic Telecom,…).
  2. Práce na lince, částečně aktivní – retence (dotazování, proč výpověď smluv a případně rušení smluv), ale neprodejní pozice (např. Generali Česká pojišťovna, …)
  3. Práce v kanceláři, výhradně pasivní, neprodejní pozice, řešení požadavků klientů a odpovědi na jejich otázky (např. Allianz pojišťovna, Česká spořitelna).
  4. Práce na přepážce, částečně aktivní, prodejní pozice (nabídka těm, kdo přijde), ovšem vč. řešení požadavků klientů a odpovědi na jejich otázky (např. Generali Česká pojišťovna, prodejna O2,…)

Máte s nějakou podobnou pozicí zkušenost?
Jako první práci, vzali byste si alespoň částečně aktivní oslovování klientů anebo zcela pasivní (lidé výhradně volají Vám)?
Jako první práci, vzali byste si práci na přepážce/poboč­ce/prodejně anebo na lince (callcentrum)/ho­meoffice linka?

Děkuji!

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst, Daidal před 1039 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ametyst

To je zajímavé. Já, soudě podle sebe, potřebuji pomalý rozjezd, a více si být jistá, že o produktech toho vím hodně, nejlépe všechno. Vzala bych trojku, a až později bych měla dost znalostí, abych uměla klienty usměrnit, dokonce jim oponovat tváří v tvář. 🙂 Hodně záleží na povaze: na některých výše jmenovaných pozicích jsem viděla lidi, co se hodili spíše do sklepního archivu, jak na nich byla vidět neláska k lidem. 🙂 Tak hodně štěstí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Daidal

Dělej to, co chceš, to co se ti líbí, co by tě mohlo bavit. A hlavně, co si myslíš, že je nejvýhodnější (časově, peněžně, nejlíp ohodnocené). Kámo neradím ti, aby sis nechával do tohohle mluvit od jiných. Ani od těch nejbližších natož od cizích lidí. Tohle je na tobě, je to tvoje věc a tvoje rozhodnutí. Nenechej rozhodovat od jiných (ani „radit“).

Pohled uživatele Hlada je dosti… šílený. Jako fakt, vždyť to nedává smysl. Takže jako by člověk neměl jít do práce, aby tam nebyl nováčkem? :D V každé práci bude přece nováčkem. Má si vzít nějakou podřadnější a méně placenou práci jen proto, že mu může malou chvíli trvat se zaučit? Zcela každá firma provádí zaučení, pak se ještě sám pracovník může snažit, udělat si nějaký kurz nebo se doma učit, trénovat, jak se to dělá (jak se telefonuje, mluví, jedná). Je to taky na jeho úsilí. Ale takovým „přitěžujícím“ nováčkem může být kdokoli kdekoli. A není to dáno věkem (dokonce mnohdy ani zkušenostmi), klidně tam může jít 40ti letý nebo 50ti letý člověk a může být přítěží. Je jedno, jestli máš 20 nebo 40.
Člověk se nic nenaučí, když se do něčeho nepustí a obzvlášť když se tomu bude vyhýbat a obávat se nějaké takové kraviny jako je to, že tam bude „nováčkem na přítěž.“ Sorry jako, ale to je fakt příšerná volovina.
Taky bývalá spolužačka šla hned po škole (po maturitě na ekonomce) na přepážku do banky a dělá tam doteď. Předtím nikde nebyla ani na brigádě a s mluvením nebo jednáním se zákazníky neměla praxi. Byl jsem tam hodněkrát (mám účet v té bance, ve které pracuje) a jde jí to. Byl jsem tam poprbvé asi když tam dělala tak týden nebo dva a už tehdy to pro ni bylo přirozené, věděla, co má dělat, jak jednat s klienty. A vím o plno dalších lidech, kteří šli na taková místa jako velmi mladí a nezkušení. A určitě je neposadili za přepážku hned, jak je příjmou. První jim ukážou, co a jak, jak se to dělá, zaučí je. Jo, možná to bude ze začátku složitější (ale ani nemusí být), než se do toho ten člověk dostane a pořádně si to protrénuje. Ale to je otázka pár málo dní. Nemusíš kvůli tomu jít do nějaké jiné práce (a jaké vůbec, docela by mě zajímalo, kterou takovu práci tím třeba myslel, kde se něco učí postupně?), abys tam měsíce a možná roky „trénoval“ na něco, co můžeš dělat hned a co se naučíš vcelku brzy.
Vím o dalším, co šel v 21 nebo 22 dělat prodejce aut a byl v tom mistr. Ale nebylo to přirozené, žádný talent, sám se učil mluvit, jak jednat s klienty, četl o tom knihy, poslouchal nějaké audio knihy/rady. O dalším, co vím, tak ten šel dělat obchodního zástupce hned po maturitě (a to je většinou lepší, než nějaký prodejce po telefonu nebo chudák na přepážce). Další šel taky dělat obchodního zástupce v mladém věku a to dokonce bez maturity (ano, vzali ho).Kamarádka ještě ze ZŠ šla dělat vedoucí prodejny v obchodě a to ještě neměla dodělanou střední školu. Měla pouze učňák gastro a byla v 1. ročníku na nástavbě, když šla dělat tu vedoucí (prostě si o to řekla a dostala to). A tohle jsou naprosto běžné věci. Žádné vyjímky.
Jasně, podle logiky některých si najdi ještě nějakou horší práci a tam už zůstaň navždy. Nebo běž do jiné práce, kde „budeš sbírat zkušenosti“, abys mohl za takových 20 let dělat na nějaké blbé přepážce nebo u telefonu. Ani jedno není nějaká prestiž a nemusíš se tomu vyhýbat kvůli strachu nebo „nedostatku zkušeností.“ Vždyť je to nereálné.

Jiná věc je, jestli to není práce, kterou bys nesnášel a ve které by ses nechtěl zlepšovat, nesnášel jendání s klienty. To pak není práce pro tebe a je lepší najít si jiný typ práce. Ale to už je o něčem jiném (než o čem píše Hlada). A stejně si myslím, že to pořádně nezjistíš, dokud to nezkusíš.

Upravil/a: Daidal

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

Žádné z uvedených. Jako první bych si zvolil takové zaměstnání, kde bych se mohl něco naučit postupně. K čemu asi bude na přepážce nebo telefonu nezkušený nováček? Bude schytávat kritiku od zákazníků, kterým nepomůže i od spolupracovníků, které bude neustále žádat o radu.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

A co si zkusit hledat práci v oboru cos vystudoval, než jen přemýšlet o práci s telefonem? IT má velký potenciál.

Ale pokud je v nabídce jen to co popisuješ, rozhodně má vyšší potenciál naučit se jednat s lidmi – osobně, nikoli přes sluchátko, ale hledat přitom něco dál.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michálek1245

No asi podle toho, co bych studoval a na co bych si věřil. A asi taky asi to, co by mě bavilo. Moje první zaměstnání byl vývoj IT řešení pro firmy u https://www.me­mos.cz/it-reseni/ a bylo to docela fajn. Taková ta čistá programátorská práce, možnost remote a docela dobře placená. :) Nebaví mě prodejní pozice, nejsem na to dobrý. Třeba i teď, když jsem už jako OSVČ je pro mě největší opruz právě komunikace s klienty a prodávání vlastních služeb. Jsem raději, když za mě mluví moje práce. 😉

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek