Avatar uživatele
zjentek

Jaké množství mikro plastů denně vdechneme a jaké denně spolykáme?

Slyšel jsem názor odborníků v současnosti denně vdechneme a spolkneme množství mikro plastů rovnající se takovému množství které jsme vdechli a spolykali za jeden rok (možná i za pět let nedával jsem pozor) někdy před rokem 2020. Děkuju.

Zajímavá 0 před 108 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Našla jsem:
„Člověk zkonzumuje pět gramů plastů týdně, uvádí studie. Množství odpovídá snědení kreditní karty.
Tvrdí to studie Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Podle vědců 90 procent plastů pochází z vody, část ale člověk přijme i z piva, soli nebo korýšů. Ročně to tedy znamená přes 100 tisíc částeček.“
https://ct24.ces­katelevize.cz/cla­nek/veda/clovek-zkonzumuje-pet-gramu-plastu-tydne-uvadi-studie-mnozstvi-odpovida-snedeni-kreditni-karty-62978

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Ametyst

Množství mikroplastů se samozřejmě zvýší s tím, že jsou recyklované, a tím pádem už nekvalitní. Mění barvu, rozpadají se, vymývají se z nich karcinogenní plnidla a změkčovadla.
Mikroplasty se používají ve farmaceutickém průmyslu jako nosiče účinné látky, u léků a suplementů s postupným uvolňováním. Což je dnes už většina, protože je to technologický hit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Da ny: Kdo ochrání lidi?

Nový příspěvek