Avatar uživatele
kapka

Jak správně řadit v autě?

Asi praštěná otázka po cca 17.ti letech ježdění autem. Chci jen vědět, jak používat spojku, aby se co nejméně opotřebovávala. Prosím zkuste to popsat co nejpodrobněji a v různých situacích. Ne jen, že na ní nesmím dlouho stát. Vadí jí třeba ještě něco dalšího? Děkuji

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym, Kerberus před 4881 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Nejvíce se dá spojka ušetřit při rozjíždění a
řazení. Rozjíždět se tak, aby prokluz spojky byl při tozjezdu co nejkratší. Já vím někdy do kopce je to problematické.
Při řazení sešlápnout spojku, přeřadit a teprve potom pouštět spojku. Vyvarovat se pouštění spojky a přidávání plynu zároveň. Opět jsou ale situace kdy se tomu nevyhnete. Třeba rozjíždění do kopce.

Jinak nevím jak by se výměnou oleje mohla ušetřit spojka. U automobilů jsou spojky převážně suché. Jiné je to ale u motocyků.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

dulezite je take serizeni spojky.Nevadi kdyz na ni budete stat,ale vadi kdyz na ni budete stat castecne a zaroven bude zabirat motor-napr.pri akceleraci.Jinak kvalitni olej a hlavne doporucene vymeny by mely byt samozrejmosti
Doplňuji:
mosoj : to bych nesmel mit v hlave porad ty mašiny 😉

Upravil/a: mojitek

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
janek66

O spojku se tak moc bát nemusíte.V dnešních autech má dostatečnou výdrž.
1.rozjezd sešlápnu spojku,zařadím rychlost,pomalu pouštím spojku a přidávám jemně plyn.Rozjedu se a sundám nohu z pedálu!častý nešvar řidičů je mít neustále nohu na pedálu spojky.To jediné opravdu spojce škodí!
2.řazení dalších rychlostí uvolním plynový pedál,sešlápnu spojku,přeřadím,pus­tím spojku,přidávám plyn.
3.při zastavování sešlápnu spojku,vyřadím rychlost,pustím spojku.
4.u semaforu vždycky vyřadit,nikdy nečekat na zelenou se sešlápnutou spojkou a zařazenou rychlostí.To platí i na křižovatce,u závor…
5.z prudkého kopce při řazení nižší rychlosti řadit rychle,případně přibrzdit,aby se auto moc nerozjelo a spojka se nenamáhala srovnáním moc rozdílných otáček lamely a setrvačníku.
6.při couvání taky moc nestát na spojce.Třeba se rozjet,vyřadit a jet setrvačností a jen přibržďovat.
Jinak je potřeba jen občas zkontrolovat seřízení a podle typu auta i namazat.Ale to už je spíš práce manžela. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Brozma

Také spojce vadí, když ji „lechtáš“ tzn. sešlápneš spojkový pedál do poloviny a držíš ho. To je pro ni „ubíjející“

před 3106 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek