Avatar uživatele
Zlatý

Jak správně řadit v autě?

Asi praštěná otázka po cca 17.ti letech ježdění autem. Chci jen vědět, jak používat spojku, aby se co nejméně opotřebovávala. Prosím zkuste to popsat co nejpodrobněji a v různých situacích. Ne jen, že na ní nesmím dlouho stát. Vadí jí třeba ještě něco dalšího? Děkuji

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

dulezite je take serizeni spojky.Nevadi kdyz na ni budete stat,ale vadi kdyz na ni budete stat castecne a zaroven bude zabirat motor-napr.pri akceleraci.Jinak kvalitni olej a hlavne doporucene vymeny by mely byt samozrejmosti
Doplňuji:
mosoj : to bych nesmel mit v hlave porad ty mašiny ;-)

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nejvíce se dá spojka ušetřit při rozjíždění a
řazení. Rozjíždět se tak, aby prokluz spojky byl při tozjezdu co nejkratší. Já vím někdy do kopce je to problematické.
Při řazení sešlápnout spojku, přeřadit a teprve potom pouštět spojku. Vyvarovat se pouštění spojky a přidávání plynu zároveň. Opět jsou ale situace kdy se tomu nevyhnete. Třeba rozjíždění do kopce.

Jinak nevím jak by se výměnou oleje mohla ušetřit spojka. U automobilů jsou spojky převážně suché. Jiné je to ale u motocyků.


Avatar uživatele
Bronzový

O spojku se tak moc bát nemusíte.V dnešních autech má dostatečnou výdrž.
1.rozjezd sešlápnu spojku,zařadím rychlost,pomalu pouštím spojku a přidávám jemně plyn.Rozjedu se a sundám nohu z pedálu!častý nešvar řidičů je mít neustále nohu na pedálu spojky.To jediné opravdu spojce škodí!
2.řazení dalších rychlostí uvolním plynový pedál,sešlápnu spojku,přeřadím,pustím spojku,přidávám plyn.
3.při zastavování sešlápnu spojku,vyřadím rychlost,pustím spojku.
4.u semaforu vždycky vyřadit,nikdy nečekat na zelenou se sešlápnutou spojkou a zařazenou rychlostí.To platí i na křižovatce,u závor...
5.z prudkého kopce při řazení nižší rychlosti řadit rychle,případně přibrzdit,aby se auto moc nerozjelo a spojka se nenamáhala srovnáním moc rozdílných otáček lamely a setrvačníku.
6.při couvání taky moc nestát na spojce.Třeba se rozjet,vyřadit a jet setrvačností a jen přibržďovat.
Jinak je potřeba jen občas zkontrolovat seřízení a podle typu auta i namazat.Ale to už je spíš práce manžela. :-)

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

Brozma

Také spojce vadí, když ji "lechtáš" tzn. sešlápneš spojkový pedál do poloviny a držíš ho. To je pro ni "ubíjející"

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 625
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.