Avatar uživatele
Bronzový

Jak je to se školou a s tím "rozvíjením logického myšlení" ?

Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika, ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam (myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu) nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Doplňuji:
Děkuji za odpovědi, a ještě zde mám takovou doplňující otázečku:
Když chci třeba potrénovat s rodiči nebo s jiným dospělým něco ze školy, většina si už nic nepamatuje, pouze základy ale zlomky atd. už ne. Je to tím, že se to dřív učilo nějak jinak, nebo je problém v tom, že to nikdo z těch lidí v pratickém životě nepoužívá (čili se neprocvičuje)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Opakování je základ, aby to v hlavě na vždy zůstalo, je to potřeba mockrát opakovat. Ty to teď v hlavě máš, ale učitel chce, aby to tam bylo i třeba za 20 let. Myslím si, že je dobře, že vás učitel drtí na to, co bude na přijímačkách.

Ty hádanky si můžeš dělat i doma.
Doplňuji:
K doplnění
Myslím si, že když to člověk jednou umí, tak to třeba zapomene, ale pak si to jen zopákne a umí to stejně jako předtím. Jde o to, že pokud se něco stále opakuje, tak to někde v mozku zůstane, jen je to po letech potřeba vydolovat. :-)))

Derivace a podobné blbosti jsem od školy nepotkala:-)))) nikdy jsem to nepoužila, ale myslím si, že kdybych si k tomu na pár hodin sedla, tak bych to někde hodně hlubko v hlavě našla:-)

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

viete, to je tak - ja si pamätám niektoré učivo - a práve najmä z matematiky, fyziky či rodného jazyka - dodnes, a to už ubehlo pár desiatok rokov.

to, čo sa otravne stále dokola UČÍTE sa musí do hlavy zafixovať - a to ide iba otrockým opakovaním.

je to základ, ktorý musíte VEDIEŤ, aby ste potom mohli logicky odvodiť ďalšie veci - od sčítania postupujete k násobeniu, potom pochopíte faktoriály, logaritmy, limity a vyššiu matematiku - a to všetko viete postupne odvodiť práve z tých základných poznatkov, operácií s číslami a ich významom v ne/rovniciach a pod. ...

verte, že i generácia vašich rodičov a učiteľov presne tak isto rebelovala ako vy - "na čo mi to bude" - a dnes vás to učia, lebo VEDIA, že to je potrebné.
časom na to prídete sama.

takže teraz vám ostáva iba jedno - prijať fakt, že niekedy majú pravdú i "starci". (a čím budete staršia, tým častejšie tento fakt budete pripúšťať ako realitu)

;-Q
Doplňuji:
po doplnení:

to je ako s plávaním alebo s bicyklovaním - keď 20 rokov nebicyklujete, tiež to ide ztuha - ale po pár hodinách/dňoch je to zasa späť.
chce si to iba spomenúť - a zasa sme u tých základov - veď zlomky sú iba opak násobenia, násobenie opakované sčítanie.

;-Q


Avatar uživatele
Zlatý

Ne, nesmysl to určitě neni.


Avatar uživatele
Zlatý

Repetitio est mater studiorum...
;-))

Pokud něco opakuješ "znovu a znovu", neslouží to rozvoji logického myšlení, ale k zafixování (zautomatizování) základů, aby´s posléze měla logikou nač navazovat.
Ač se ti to nyní třeba nezdá, bez ´dokonalé´ znalosti takových základů nebudeš později chápat ´technické´ předměty (matematiku, fyziku, chemii - ale i třeba biologii...).
A valná většina dobrých hádanek (rébusů) má také matematický základ...
;-)
K Doplnění:
No jo - ´tví´ dospělí právě nemají zafixované základy - namísto učení se ´nudili´...
Jejich chyba.


Avatar uživatele
Pokročilý

Logické hádanky, které by se počítaly ve škole by nebyli pro život tak důležité jako to vyčerpávající násobení. Opakujete si ho proto, aby jste si to pamatovaly a aby jste si to procvičovali i když je to někdy vážně nuda.
Dospělý si nic nepamatují z obou důvodů co uvádíš: Techniky pro učení byly trochu jiné a pro nás jsou kapánek zastaralé a jednak si musí paměť trochu osvěžit.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

Klára K.

pardon, u doplnění jsem zapomněla dopsat otazník :)

Avatar uživatele
Bronzový

zzzlatokopka

Snad si mazal nevšimne:-D

Avatar uživatele
Zlatý

gecco

Myslíš, že i u Doplnění absence otazníku vadí??
:-O
___
;-)))
Doufejme, že ne...
;-)

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2419
Zlatý Drap 1490
Zlatý quentos 1219
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.