Zeptal/a se – 20.duben 19:40
Vzdělání a práce – Základní školy
Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo
zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika,
ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat
pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení
logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo
počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo
nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných
čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam
(myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo
prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk
si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé
násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu)
nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho
učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě
nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Zeptal/a se – 21.duben 16:24
Vzdělání a práce – Základní školy
Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo
zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika,
ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat
pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení
logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo
počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo
nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných
čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam
(myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo
prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk
si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé
násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu)
nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho
učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě
nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Doplňuji:
Děkuji za odpovědi, a ještě zde mám takovou doplňující otázečku:
Když chci třeba potrénovat s rodiči nebo s jiným dospělým něco ze
školy, většina si už nic nepamatuje, pouze základy ale zlomky atd. už ne.
Je to tím, že se to dřív učilo nějak jinak, nebo je problém v tom, že
to nikdo z těch lidí v pratickém životě nepoužívá (čili se
neprocvičuje)