Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 20.duben 19:40

Jak je to se školou a s tím „rozvíjením logického myšlení“ ?

Vzdělání a práce – Základní školy

Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika, ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam (myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu) nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 21.duben 16:24

Jak je to se školou a s tím „rozvíjením logického myšlení“ ?

Vzdělání a práce – Základní školy

Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika, ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam (myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu) nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Doplňuji:
Děkuji za odpovědi, a ještě zde mám takovou doplňující otázečku:
Když chci třeba potrénovat s rodiči nebo s jiným dospělým něco ze školy, většina si už nic nepamatuje, pouze základy ale zlomky atd. už ne. Je to tím, že se to dřív učilo nějak jinak, nebo je problém v tom, že to nikdo z těch lidí v pratickém životě nepoužívá (čili se neprocvičuje)