Avatar uživatele
Pokročilý

Jak funguje u aut náhon na zadní nápravu?

chápu to správně že točívý moment z motoru se přenese na převodovku dále to jde přes kardanův hřídel na diferák a z diferenciálu na poloosy a kola ???

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nejprve si nastuduj, co je to "náhon". :-)

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/N %C3%A1hon


Avatar uživatele
Stříbrný

Nao, pochopil jste to správně. Obecně, páč jsou i různé vozy s různou úpravou, třeba ještě další převodka v kolech...


Avatar uživatele
Stříbrný

Kardanka tam u některých aut vůbec není. Viz staré škodovky.


Avatar uživatele
Bronzový

v zásadě tak,jak píšeš


Avatar uživatele
Stříbrný

z převodovky přes karadnku na diferák a z něj na kola. Muže tam být navíc reduktor např u teréňáků a nákla´dáků (např LR defender nebo tatra).
U stavebních strojů a těžké techniky se dnes hojně používají hydromotory což znamená že motor pohání hydr. čerpadlo které pohání hydromotory,propjeno to je tlakovými hadicemi v případě kloubového zatáčení(tzn že se to láme v půli jak např nakladač či lakatoš), v případě pevného rámu(např bobek,manipulák,traktorbagr atd) trubkami-delší životnost oproti hydr. hadicím.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.