Pokročilý

Jak dlouho vydrží otevřený motorový olej ?

aby se dal i dále použít
otevřený myslím načlý ale uzavřený v původní nádobě

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Bronzový

Já mám osobní zkušenost takovou, že i po cca 30 letech vyhověl. Dlouho jsem váhal, zda ho použít, nebo se ho zbavit (ekologicky). Pak jsem si dodal odvahy a použil ho. Nic se nestalo. Jednu blbou zkušenost ale mám s namíchanou směsí pro dvoudobé motory, kdy jsem použil do travní sekačky směs asi 2 roky starou a zadřel jsem motor. Měl jsem možnost zeptat se odborníka na oleje a tribotechniku vůbec. Ten mi potvrdil, že namíchaná směs opravdu nemá dlouhou použitelnost, neboť prý se řetězce molekul oleje rozpuštěného v benzínu časem rozpadají na kratší úseky a prý už to tak dobře nemaže. Některé stroječky jsou velmi vybíravé a na toto choulostivé, což prý opravdu může vést až zadření motoru. Takže mi doporučil po namíchání směsi tak nejlépe do měsíce spotřebovat, nemíchat do zásoby! Nejsem chemik, tudíž to nemohu odborně posuzovat, ale od té doby se řídím touto radou.

Další odpovědi:

Zlatý

Hodně dlouho. Řadu let. Otázkou je zda se do něho třeba nenapráší a tím ztratí svoji kvalitu. Jinak sám o sobě, ač otevřen/myslím tím načnutý, ale uchovávaný v uzavřené nádobě/ se nezkazí.

Zlatý

Jak kde - čím vyšší vzdušná vlhkost, tím rychleji degraduje (samozřejmě předpokládám, že otevřený neznamená, že do něj prší nebo se práší)...
Doplňuji:
Pokud uzavřený (tedy se do nádoby další vlhkost nedostane a nepráší se dovnitř) a skladuješ jej v relativně stabilní teplotě, řekl bych, že můžeš počítat s rokem, možná se dvěma - pak se začně rozpadat na jednotlivé frakce.
Ovšem bacha - pokud je smíchán s nějakou ´bio´ složkou, může se rozkládat i výrazně rychleji.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava