Avatar uživatele
rysekl

Jak často je třeba dokládat potvrzení o studiu do mzdové účtárny?

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak často je nutné dokládat potvrzení o studiu do mzdové účtárny firmy, ve které pracuje můj otec, aby na mě mohl uplatnit slevu na dítě. Já sám když pracuji jako brigádník při VŠ, tak dodávám 1 potvrzení na akademický rok. Účetní v otcově firmě však po něm požaduje 3 potvrzení za akademický rok (začátek 1. semestru, začátek 2. semestru a pak ještě v období prázdnin, zda opravdu pokračuji). Pokud prý nedodá všechny, tak mu slevu do výplaty nepromítne.
Myslím si, že na to nemá nárok, aby si potvrzení takto často vyžadovala, přeci platí na 1 rok a je to otcova zodpovědnost, aby nahlásil, kdybych případně studium ukončil.
Prosím o radu, zda se toto nějak podchycuje v právu.
Děkuji.

Zajímavá 0 před 1003 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Záleží, jak je potvrzení koncipováno: některé vysoké školy jej dávají jen na semestr, pak platí jen na semestr. Pokud je na celý školní rok, tak by mělo platit celý školní rok a účetní by neměla další požadovat. Potvrzení „na prázdniny“ si neumím představit – zřejmě účetní nechce mít problém s tím, že se až dodatečně ukáže, že na status studenta jste u neměl nárok, ale oporu to podle mě v ničem nemá.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Funna

Pokud máš potvrzení za celý akademický rok na kterém je uvedeno, jak dlouho trvá, např. od 10. září 2020 do 9. září 2021, tak po otci nemůže chtít nic jiného a nechápu, co účetní řeší, protože tam má jasně uvedeno v jakém termínu lze uplatnit slevu, ale je třeba, aby tam ta data opravdu byla (to samé platí, pokud se potvrzení vydává po semestrech)…pokud ukončíš studium předčasně, stejně musíš začít podnikat, nebo se nechat zaměstnat, nebo jít na pracák, nebo si začít platit sám zdravotní pojištění a pak automaticky „vypadáváš“ ze hry o slevu na dítě…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25