Avatar uživatele
Registrovaný

Jak a co konkrétně ničím nesprávným použitím spojky v automobilu.

Zdravím, jsem technickej antitalent, i tak jsem si nedávno udělal řidičák na "C" a tam nám bylo neustále vštěpováno do hlav od lektora ať při stání na červenou, nebo jiném podobném čekání nenecháváme nohu na spojce, ať vyřadíme. Proč to vadí? Přeci spojka je rozepnutá, tak se lamely netřou a tudíž nemůže ani začít "smrdět" ne? Chápu, že když se budu s osobákem rozjíždět na dvojku, tak oddělám obložení, ale co vlastně likviduji tím, že nechávám na semaforech nohu na spojce se zařazenou rychlostí? Díky za objasnění situace :-)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Spojka se ovládá vypínacími páčkami nebo talířovou pružinou přes axiální ložisko. Toto ložisko není dimenzované pro trvalý tlak. U spojek s páčkami je při sepnuté spojce v klidu. Výměna je obtížná, proto je snaha toto ložisko šetřit a mít sešlápnutý pedál co nejkratší dobu.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

a vy jste neměli závěrečné zkoušky??? tohle je přece jedna ze základních otázek a je v každé učebnici!
Jak co nejméně opotřebovat spojku:
- "nestát" na spojce při jízdě
- pomalu pouštět spojku při rozjezdu a při zastavování
- a v neposlední řadě mít spojku vyšláplou co nejkratší dobu!

"Spojku rozhodně vyšlápnount a mít neutrál.Existuje jedno takové pravidlo,že spojku mějte zmáčknutou jen nezbytně dlouhou dobu.Jakmile to jde ,dejte nohu ze spojkového pedálu.Pokaždé když ji máte zmáčknutou ,uvádíte do chodu spojkové ložisko a to se opotřebovává. Drtivá většina ženských i některých chlapů na křižovatkách stojí na spojce v řádu minut, je to jen o tom, že se tím zkracuje životnost, takže spojka nevydrží 200tis ani 150tis km ale třeba ještě méně. Spojkový váleček odejde většinou ještě dřív a ten taky není zrovna levný."

Zdroj: vlastní mozek, citace z poraďte.cz


Avatar uživatele
Stříbrný

anti-talente nejen lozisko, jak uz bylo receno, ale ovladani spojky u nakladnich vozidel a autobusu se deje pomoci vzduchokapalinovych nebo vzduchovych posilovacu, soucasne ty spojky mohou byt dvou-lamelove, - tohle vsechno, pravda, sice neco malo vydrzi, ale opravdu tato zarizeni nejsou konstruovana na dlouhodoby tlak. tak az ti u liazky nebo karosy propadne spojkovy valecek a ty se nerozjedes, podekuj za to svemu mylnemu presvedceni;)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.