Avatar uživatele
anti-talent

Jak a co konkrétně ničím nesprávným použitím spojky v automobilu.

Zdravím, jsem technickej antitalent, i tak jsem si nedávno udělal řidičák na „C“ a tam nám bylo neustále vštěpováno do hlav od lektora ať při stání na červenou, nebo jiném podobném čekání nenecháváme nohu na spojce, ať vyřadíme. Proč to vadí? Přeci spojka je rozepnutá, tak se lamely netřou a tudíž nemůže ani začít „smrdět“ ne? Chápu, že když se budu s osobákem rozjíždět na dvojku, tak oddělám obložení, ale co vlastně likviduji tím, že nechávám na semaforech nohu na spojce se zařazenou rychlostí? Díky za objasnění situace 🙂

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? chudst, Alesh, Ponytail před 4677 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Spojka se ovládá vypínacími páčkami nebo talířovou pružinou přes axiální ložisko. Toto ložisko není dimenzované pro trvalý tlak. U spojek s páčkami je při sepnuté spojce v klidu. Výměna je obtížná, proto je snaha toto ložisko šetřit a mít sešlápnutý pedál co nejkratší dobu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Ella

a vy jste neměli závěrečné zkoušky??? tohle je přece jedna ze základních otázek a je v každé učebnici!
Jak co nejméně opotřebovat spojku:

  • „nestát“ na spojce při jízdě
  • pomalu pouštět spojku při rozjezdu a při zastavování
  • a v neposlední řadě mít spojku vyšláplou co nejkratší dobu!

„Spojku rozhodně vyšlápnount a mít neutrál.Existuje jedno takové pravidlo,že spojku mějte zmáčknutou jen nezbytně dlouhou dobu.Jakmile to jde ,dejte nohu ze spojkového pedálu.Pokaždé když ji máte zmáčknutou ,uvádíte do chodu spojkové ložisko a to se opotřebovává. Drtivá většina ženských i některých chlapů na křižovatkách stojí na spojce v řádu minut, je to jen o tom, že se tím zkracuje životnost, takže spojka nevydrží 200tis ani 150tis km ale třeba ještě méně. Spojkový váleček odejde většinou ještě dřív a ten taky není zrovna levný.“

Zdroj: vlastní mozek, citace z poraďte.cz

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
lukas.zmizik

anti-talente nejen lozisko, jak uz bylo receno, ale ovladani spojky u nakladnich vozidel a autobusu se deje pomoci vzduchokapalinovych nebo vzduchovych posilovacu, soucasne ty spojky mohou byt dvou-lamelove, – tohle vsechno, pravda, sice neco malo vydrzi, ale opravdu tato zarizeni nejsou konstruovana na dlouhodoby tlak. tak az ti u liazky nebo karosy propadne spojkovy valecek a ty se nerozjedes, podekuj za to svemu mylnemu presvedceni;)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ZAHO

Lozisko, lozisko a opet lozisko 🙂

Mechanik v servisu mi rikal, ze ani nestartuje se spojkou, ale jen s vyrazenym neutralem. Pry doba nekvalitnich autobaterii, ktere na protaceni cele (byt nezatizene) prevodovky nemely stavu je davno pryc a spojkovy mechanismus se vibracemi pri startu motoru ve vyslapnutem (neprirozenem) stavu likviduje.

Nový příspěvek