Avatar uživatele
Pokročilý

Co má dělat personál lodě, letadla, autobusu, vlaku s cestujícím co neumí žádný cizí jazyk jen svůj mateřský

http://zpravy.idnes.cz/…

"
Že cizinci v řadách posádky často neumí dobře anglicky ani italsky.
"

Vyhodit ho nemůžou, když má podepsanou smlouvu a zaplaceno, to by mu to museli vracet a společnost by s tím měla další problémy a narychlo se naučit jeho řeč je taky nereálné.

I kdyby ho vyhodili museli by mu vrátit PLNOU cenu zájezdu ? Podle mě ano, protože je problém na jejich straně.

Pochybuji, že je ve smlouvě, že cestující je povinen umět jazyk posádky.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Väčšinou sa tieto cvičenia (v lietadle i na lodi) okrem hovoreného slova aj prakticky predvádzajú.
Problém je ale v tom, že veľa cestujúcich sa počas predvádzania a cvičenia bavia a nesledujú to, prípadne rušia iných...
Okrem toho bývajú k dispozícii aj letáky, brožúrky v rôznych rečiach a nákresmi. To je prvá vec, ktorú hľadám a študujem počas cesty.
Znalosť reči: člen posádky poverený stykom s cestujúcimi je povinný ovládať aspoň anglicky.
V prípade českej alebo slovenskej cestovky je k dispozícii platený sprievodca ovládajúci český alebo slovenský jazyk.
V prípade havárie Concordie určite svoje zohrala i panika.
PS.
zatiaľ som nemala problémy na zahraničných cestách aj keď som nepoznala jazyk posádky.
Jestvuje tzv.medzinárodný slovník zmiešaný z výrazov z rôznych jazykov, ruky a nohy, prípadne papier a pero - kreslenie...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Hmm, zajímavá otázka. Asi se počítá s tím, že když se dotyčný dostal na palubu /k čemuž musí koupit lístky, projít kontrolou atd/, komunikovat v dané řeči aspoň trochu umí. Nebo s sebou má někoho, kdo to dokáže místo něj.
Jinak je to, jak říká Led: v letadle i na lodích jsou všude brožurky či cedulky s nouzovýma pokynama, včetně blbuvzdornejch ilustrací. Abyste to nejdůležitější pochopil, nemusíte umět jazyk, ale pořádně se dívat a dávat pozor...

U těch členů posádky to je něco jinýho - ale předpokládám, že to byli kluci někde u strojů, kteří s cestujícíma vůbec neměli přijít do kontaktu. Základní znalost řeči by ale mít měli - a když ji neměli, je to problém společnosti, neměla je najímat.


Avatar uživatele
Zlatý

Taková posádka která neumí anglicky tam nemá co pohledávat.


Avatar uživatele
Zlatý

To jednoduchý.
Buď ten cestující se orientuje podle ostatních nebo pochopí co na něj personál křičí a ukazuje a nebo se stane negativním číslem ve statistice nehody.
Je to jen loterie života, někteří cestující si přeci jenom předem zjistí co mají dělat. Asi tak, jako leckterý cestujíci když vlze do nového, pro něj neznámého vlaku si hned zjistí, kde je bar a toaleta.


Avatar uživatele
Zlatý

Musí se snažit všemožně to cestujícím vysvětlit.


Avatar uživatele
Zlatý

Protože neumím žádný cizí jazyk, jen svůj mateřský, tak nikam do ciziny nejezdím, abych perzonálu nekomplikovala situaci. Jinak v lodní dopravě i v letectví je mezinárodním jazykem angličtina a tu by měla posádka, která přijde do styku s cestujícími ovládat. Tady je ale taky hezky :-)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Cestování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Cestování

Zlatý Drap 346
Zlatý annas 287
Zlatý hanulka11 223
Zlatý led 207
Zlatý gecco 172
Zlatý quentos 161
Zlatý marci1 144
Zlatý mosoj 115
Zlatý Lamalam 111
Stříbrný Agneta 77

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.